Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vill du sluta köra skript?


stina53

Rekommendera Poster

Jag får väldigt ofta upp en ruta där det överst i rutan står: Windows Internet Explorer. I rutan står det: Vill du sluta köra skriptet mm mm.

Varför kommer den upp? Virus? Hur få bort den? TROR det är mest när jag är inne på FaceBook som rutan kommer upp.

 

Datorn startar om sig själv då o då också.

 

Tacksam för hjälp!

 

/stin@

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

I "internetalternativ" Flik: Avancerat

 

Prova att avmarkera alla "inaktivera felsökning av...." (nästan längst ner!)

OK för att spara!

 

Hoppas det hjälper! :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

I "internetalternativ" Flik: Avancerat

 

Prova att avmarkera alla "inaktivera felsökning av...." (nästan längst ner!)

OK för att spara!

 

Hoppas det hjälper! :)

 

Ja, symptomen försvinner, men inte problemet. Det finns risk för att det finns skadliga program i datorn, som hittar på konstigheter. Men om man vill köra ner huvudet i sanden, så är ditt tips mycket bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, symptomen försvinner, men inte problemet. Det finns risk för att det finns skadliga program i datorn, som hittar på konstigheter. Men om man vill köra ner huvudet i sanden, så är ditt tips mycket bra.

 

Hur tycker du jag ska göra då?

Förslag?

 

/stin@

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tycker du jag ska göra då?

Förslag?

 

/stin@

 

Mr Andersson har tydligen ingen större vana vid negationer.. eller är väldigt trött :P

Om man markerar inställningen DÅ är felsökningsfunktionen INAKTIVERAD (Det är DÅ man stoppar huvudet i sanden!)

 

Själv försökte jag vara konstruktiv genom att se om funktionen som FELSÖKER skript aktiveras, vilket då hade påvisat att meddelanderna orsakades av felaktigt skrivna skript etc..

Meddelandet orsakas troligtvis av något på webbsidan du besöker..

 

Men som sagt.. Med den knapphändiga information (dvs. felmeddelandebeskrivning som avbryts mitt i meddelandet) du gett ger inte information om VAD felmeddelandet egentligen säjer eller vaför den dyker upp..

 

Mitt nästa råd! (som Mr Andersson får misstolka bäst han vill!) är att du börjar med att kolla i loggboken för att se om felmeddelanderna, eller andra ledtrådar, finns lagrade däri!

 

TROR det är mest när jag är inne på FaceBook som rutan kommer upp.

Sedan frågan: Gäller denna varning ALLA webbplatser du besöker eller endast en/ett par specifika? Det går lätt att kontrollera genom att surfa till andra webbplatser..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kontrollerat nu och det är bara på Face Book som rutan kommer upp.

Har gjort en skärmdump på rutan men förstår inte hur man kan bifoga en bild här?

 

Du skrev att du tycker jag ska kolla loggboken. Vet inte hur man gör tyvärr.

 

Också att jag ska kolla om funktionen som FELSÖKER skript aktiveras, vet inte vart jag gör det heller.

 

Som ni märker är jag inte duktig på sådana här saker :-((

 

Jo nu tror jag jag fått med bilden??

post-60663-0-67673700-1319526762_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, Internet Explorer 8 står det där.

 

Jaha du, jag använder inte Internet Explorer. Tyckte bara att det såg ut som en äldre version och att det kunde vara problemet. Men så är det tydligen inte. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kontrollerat nu och det är bara på Face Book som rutan kommer upp.

Har gjort en skärmdump på rutan men förstår inte hur man kan bifoga en bild här?

 

Du skrev att du tycker jag ska kolla loggboken. Vet inte hur man gör tyvärr.

 

Också att jag ska kolla om funktionen som FELSÖKER skript aktiveras, vet inte vart jag gör det heller.

 

Som ni märker är jag inte duktig på sådana här saker :-((

 

Jo nu tror jag jag fått med bilden??

Jag vet inte mycket om hur Facebook fungerar men det verkar som att man kan lägga till saker, typ installera program, till sin Facebook-sida. Har du gjort det? För i så fall kan det ju vara något sådant som inte fungerar som det ska.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har samma problem och det förekommer bara på Facebook och bara när jag använder Internet Explorer (jag har också version 8). Jag föredrar Firefox men det funkar inte tillfredsställande på alla appar på Facebook :( Är det ingen som kan komma med en lösning? Jag är sååå less på det, i dag har det tagit en evighet innan felmeddelandet poppat upp och under den tiden svarar inte appen så jag hann avsluta processen ett par gånger på Aktivitetshanteraren (jag vet vad jag gör ;) ) innan jag fattade att det var det extremt tröga felmeddelandet som var orsaken nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det om du kör Internet Explorer utan tillägg?

Start-menyn - Alla program - Tillbehör - Systemverktyg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...