Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bli av med Bing Translator


Brandklipparen

Rekommendera Poster

Brandklipparen

Hej! I min nyinköpta bärbara med W7 home och IE9 vill jag slippa att få automatisk översättning av icke-svenska sidor genom Bing Translator. Har googlat och sett att det skulle funka genom att ta bort Bing som accelator. Icke så! Registerhack? Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Har hittat en Special Uninstaller men det går inte att hitta Bing Translator på min dator. Beror sannolikt på att jag plockade bort Bing manuellt via Hantera tillägg och Sökleverantörer. Verkar som jag måste återinstallera Bing och försöka med Special Uninstaller igen. Någon med bättre förslag?

Tar paus nu ett tag och kollar när HV71 ger Timrå en match...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkade inte det här?

If your problem is about the translator in Bing Bar, check your Bing Bar settings -> go to Alerts, so that you can turn off the translator.

 

If something else, let us know more details on your problem.

 

Hope that this is helpful. Thanks. Takako (Microsoft Translator)

från

http://www.bing.com/search?q=remove+bing+translator&go=&form=QBLH&filt=all

http://social.microsoft.com/Forums/en-US/translator/thread/ab9a044c-af9f-4e05-8638-a3dc091a6513

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Som jag skrev tidigare tog jag bort Bing Bar innan jag var medveten om att det fanns en översättare, som uppenbarligen skulle avinstalleras först. Har alltså inte Settings att välja!

Att skicka med den här typen av hjälpmedel som användaren inte själv kan välja att installera, gör att jag kanske snart också kommer att behöva skriva inläggg på forumets Avreagera dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Jo, det löste sig till slut. Återinstallerade Bing som sökleverantör, startade om IE, gick in på Verktyg > Hantera tillägg, markerade Bing som Sökleverantör och kunde då hitta Ta bort längst ned i fönstret. Upprepade sedan motsvarande under Accelatorer där Translator låg.

Allt väl - och HV71 vann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...