Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
pittorsen

Uppgradera eller köpa nytt?

Rekommendera Poster

pittorsen

Hejsan!

Jag ska då snart köpa BF3 till min PC och undrar om det jag har räcker, så jag kanske bara behöver uppdatera med ett eller två grafikkort i värsta fall.

Jag ska kunna lira BF3 utan några som helst problem....

Nedan följer det jag har idag:

Process: Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 4MB FSB1333 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775

Minne :Corsair TWIN2X2048-6400C5DHX 2x1024MB (tot. 2048MB) DDR2 PC2-6400 800MHz

2048TWX2800C5 *2

Opera:32bitars windows7 operativsystem

HDD: 3TB HDD Sata

Graf:Asus Extreme GeForce 8800GTS 512MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI SLI-ready RETAIL PCI Express

Moder:Asus P5K-E/WIFI-AP iP35 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN WiFi-AP

Firewire Socket775 ATX

Nät: Xilence 600W 13cm Fan REDWING ATX12V V2.2

Vad säger ni om detta??

Eller ska jag köpa ett helt nytt paket från komplett, inet eller jmedata?

Tacksam för alla svar

//Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
vertpre

Hej

Du klarar minimikraven för BF3. Jag tror dock att du kan få problem. Jag testade Alpha och Beta versionerna och Alphan gick inte bra med min dator. Betan gick bättre.

Jag har en Intel core 2 duo E8400 som jag kör i 3,6 ghz och den fick jobba på ordentligt. Din cpu kommer nog inte klara BF3 på högre inställningar.

2 MB ram är också på gränsen. Ditt grafikkort fungerar nog om du kör på medium inställningar. Med mitt GTX 260 gick det bra.

Problemet för dig är minne och processor. Man ska helst ha en fyrkärnig processor.

Nu vet man ju inte om den slutliga versionen är bättre optimerat än test versionerna, men du kommer säkert inte att kunna spela på höga inställningar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
pittorsen

Hej

Du klarar minimikraven för BF3. Jag tror dock att du kan få problem. Jag testade Alpha och Beta versionerna och Alphan gick inte bra med min dator. Betan gick bättre.

Jag har en Intel core 2 duo E8400 som jag kör i 3,6 ghz och den fick jobba på ordentligt. Din cpu kommer nog inte klara BF3 på högre inställningar.

2 MB ram är också på gränsen. Ditt grafikkort fungerar nog om du kör på medium inställningar. Med mitt GTX 260 gick det bra.

Problemet för dig är minne och processor. Man ska helst ha en fyrkärnig processor.

Nu vet man ju inte om den slutliga versionen är bättre optimerat än test versionerna, men du kommer säkert inte att kunna spela på höga inställningar.

Mitt minne är *2 alltså 4gb

Men processorn kan bli problem oxå alltså.....

Jag klarade betan i lägsta på allt....

Processor, och graffekort antar jag då?

Jag vill ju kunna maxa ;)

tack!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
pittorsen

Mitt minne är *2 alltså 4gb

Men processorn kan bli problem oxå alltså.....

Jag klarade betan i lägsta på allt....

Processor, och graffekort antar jag då?

Jag vill ju kunna maxa ;)

tack!

Ingen som kan hjälpa mig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Flyfisherman
Jag vill ju kunna maxa

Till att börja med är det ju bra om man letar reda på systemkraven för det man vill använda datorn till, så blir det lättare för andra att hjälpa till.

En Google sökning http://www.google.se...+p%C3%A5+Google

Till BF3 finns tydligen flera, men här hittade jag en sajt som även hade dom nyaste systemkraven.

GameDebate: Battlefield 3 System Requirements - Beta

Och även denna kan du kolla på ang. grafiken:

[Official] BF3 System requriments: MMO Champion

Citat från båda ovanstående:

Battlefield 3 Recommended System Requirements

PROCESSOR: QUAD-CORE CPU

MEMORY: 4 GB

HARD DRIVE: 20 GB

GRAPHICS CARD: DIRECTX 11 COMPATIBLE WITH 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 570 OR ATI RADEON 6950)

SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE

KEYBOARD AND MOUSE

DVD ROM DRIVE

PC Gamer sept 23 2011-Battlefield 3 will need monster rig to run on ultra settings

Citat:

DICE community manager Daniel Matros has been answering questions about Battlefield 3 on Twitter. Battlefield fan @bkohn1 asked him whether a rig matching the Battlefield 3 recommended system requirements would run the game on ultra settings.

Matros replied to say that “recommended is usually medium.”

So will a top of the range Nvidia GTX580 do the trick? Apparently not.

Matros revealed that we’ll need two 580s in SLI to make the most of the Frostbite 2 engine. The minimum system specifications may not be too punishing, but for those who want to see Battlefield 3 at its very best, a hefty upgrade may needed.

Battlefield 3 may well be worth the expense. Would you be tempted to upgrade?

Så, då är det upp till dig att bestämma vart du vill lägga dig prestanda och kostnadsmässigt.

Rekommenderade=Medium eller det värre alternativet med dubbla GTX580 grafikort i SLI?

Själv spelar jag inte BF3 så jag kan inte uttala mig om ovanstående systemkrav, men DICE community manager Daniel Matros ord borde ju gå att lita på tycker man.

Mvh

Redigerad av Flyfisherman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
vertpre

Ingen som kan hjälpa mig?

Hej

Vill du kunna köra spelet på medium eller högre inställningar behöver du en fyrkärnig processor. Vill du behålla moderkortet behöver du en Intel core 2 quad från 9000 serien, Q9450, Q9550 eller Q9650. Dessa är inte lätta att få tag på. Det är möjligt att en quad Q8400 kan fungera också.

Hittar du inte en 9000 quad cpu, rekommenderar jag en Intel core i5 2500k eller 2600k. Då behöver du byta moderkort till 1155 socket och ddr3 minne.

Vad det gäller grafikkort kan du se på sweclockers. De har idag publicerat en test på sin hemsida

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Flyfisherman
Vad det gäller grafikkort kan du se på sweclockers. De har idag publicerat en test på sin hemsida

Ja hugaligen vilka krav egentligen på Ultra settings....:D

Men det kanske inte heller är nödvändigt, jag menar ett enda GTX580 går ju på över 4000:-

För att inte tala om GTX590 detta är väl inte för en vanlig dödlig.. :(

Borde ju gå att hålla sig på en mer rimlig nivå, men som sagt BF3 spelar jag inte och uttalar mig inte om kraven där.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
vertpre

Kolla in denna: http://www.inet.se/a...field-3-edition

Du får både ASUS GeForce GTX560Ti samt BF3 med på köpet.

Vad säger du vertpre?

Det är ett bra erbjudande. Kortet klarar BF3 på medium-high inställningar. Då har man de flesta inställningarna. Kanske inte "ögongodiset", men spelet kommer att flyta på bra.

Tillsammans med en fyrkärnig processor borde det fungera bra.

Satt just och provspelade BF3 med mitt GTX 260 och det fungerar på medium. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...