Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Se bilder från USB-minne på TV:n


grebosolbacka

Rekommendera Poster

grebosolbacka

Jag har 2 st USB-minnen med ett stort antal mappar med bilder.

Hur gör jag för att kunna se dessa på en TV ( har f.n. en "TJOCKTV"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka anslutningsmöjligheter har du på TVn?

 

Det finns små boxar att köpa där man kopplar in till tv via komposit (som man kan också kan ansluta till scart). I boxen stoppar man i dina USB-minnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller vilka "boxar"/utrustning finns redan ansluten, eller i närheten, till/av TV,n?

Ex. kan man ju kolla på bilder med spelkonsolen Wii.

En portabel DVD-spelare (sån för bilen) klarar också detta, lite olika bra visserligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grebosolbacka

Tack för de första svaren.

 

Det finns scartkontakt på TV:n dessutom har jag en inspelningsbar DVD-spelare Samsung ( 1 år gammal) där finns också scartanslutningar.

Ett tips var man kan finna en sådan box ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte en bärbar dator med hyfsad skärm? Ger bättre bild än din TV vid släktträffen.

 

Eller för den delen en dator med TV-ut?

 

I vilket sammanhang ska denna visning ske? Hur mycket är det värt, hur mycket får det kosta, att få upp bilderna på TVn?

 

Ja, du har en DVD. Kanske den kan spela upp bilderna om du bara bränner ut dem på en DVD. Fast ska sägas, så värst snabba på att visa bilder brukar inte DVD-spelare vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och lite fler alternativ:

 

Är USB-minnen det enda alternativet för flyttbara media?

Hur kommer bilderna från kameran, om det handlar om kamerabilder?

 

En del såna boxar/spelare/spelkonsoler har plats för SD-kort.

(typbeteckning på DVD-spelaren?)

 

Har man kortläsare till datorn kanske det är enklare att ta omaket, om det nu är det, att lägga bilderna på ett sådant kort om den utrustning som redan finns har den möjligheten?

 

Exempel på "box": Kjell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en notis, den låda du länkar till passar inget vidare ihop med en SCART-kontakt. Står att den ska ha CVBS ut, dvs komposit. Klart undermåligt för ändamålet att koppa till tjockTV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en notis, den låda du länkar till passar inget vidare ihop med en SCART-kontakt. Står att den ska ha CVBS ut, dvs komposit. Klart undermåligt för ändamålet att koppa till tjockTV.

Mjo men det är väl scart/tjock-tv som är begränsningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grebosolbacka

Nu börjar det bli svårt. Jag tror att jag skall gå till Kjells och be om hjälp.

Sedan tackar jag för alla som försökt få mig att förstå.

Åldern tar ut sin rätt NU !!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklara lite mer exakt vad du vill ha det till så ska du se att vi kan hjälpa mer.

 

Kjell & Co i alla ära...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, precis, berätta mer vad du har.

Tjock-tv med scart = OK

DVD.spelare - fabrikat & typ på den? Så kan vi kolla upp vilka möjligheter den har. Onödigt köpa prylar & kablar om det inte behövs.

 

Bilderna på dessa två USB-minnen, vad är det för bilder? Alltså inte motiven utan är det bilder du hämtat FRÅN en dator och att du TILL datorn fört över från en kamera?

OM det är så, alltså enbart dina egna kamerabilder så kan det vara bra om vi får veta exakt vilken kamera det gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...