Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

konfidentiellt?


Mr Andersson

Rekommendera Poster

Jag har nyligen ingått avtal med en leverantör, där det i avtalet står "Confidentiality class 2".

 

Jag har inga problem att hålla det hemligt, men avser det någon standard som ställer vissa krav, eller är det "bara" en intern benämning?

 

Det finns ingen ytterligare information i avtalet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

kanske ger lite info, men om det berör ditt sakområde vet jag ju inte!

 

Social forskning!

"A contractual obligation of researchers who qualify for access to restricted data from the Health and Retirement Study is to maintain respondent anonymity. This document is designed to assist those researchers in meeting this requirement by providing them with guidelines for implementing their own disclosure limitation review process"

Källa: http://hrsonline.isr...p?p=resappguide

 

Eller:

"Confidential information (class 2): this covers information that must be kept confidential by

an employee during employment. Once learned, such information remains in the employee’s

head and becomes part of their skills or knowledge base but as long as employment

continues, it cannot be used for anything other than the employer’s business interests.

However, once employment ceases, the employee is generally entitled to use such skills or

knowledge for their own benefit or for that of a future employer."

Källa: abbeylegal.com

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

kanske ger lite info, men om det berör ditt sakområde vet jag ju inte!

 

Social forskning!

"A contractual obligation of researchers who qualify for access to restricted data from the Health and Retirement Study is to maintain respondent anonymity. This document is designed to assist those researchers in meeting this requirement by providing them with guidelines for implementing their own disclosure limitation review process"

Källa: http://hrsonline.isr...p?p=resappguide

 

Eller:

"Confidential information (class 2): this covers information that must be kept confidential by

an employee during employment. Once learned, such information remains in the employee’s

head and becomes part of their skills or knowledge base but as long as employment

continues, it cannot be used for anything other than the employer’s business interests.

However, once employment ceases, the employee is generally entitled to use such skills or

knowledge for their own benefit or for that of a future employer."

Källa: abbeylegal.com

 

Mvh

Mats H

 

Nja, såna avtal lär inte vara giltiga i Sverige... Ok, det är skillnader på avtal mellan arbetsgivare-arbetstagare och företag-konsult.

 

Jag gör alltså detta som egen företagare, inte som anställd.

 

Dessutom, som ren info, anställningsavtal gäller den tiden som anställningen finns (kanske därför det heter anställningsavtal?). En arbetsgivare kan INTE skriva in saker i anställningsavtalet som gäller efter anställningens slut, såvida han/hon inte betalar lön för den tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag förstår att det gällde dig som företagare/konsult.

Mer ett svar på vad som fanns att hitta på nätet, som förslag vad det kan betyda, var min avsikt.

Du bör nog ta reda på vad din uppdragsgivare menar, innan du skriver på!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...