Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Roxcore EZ-Play HD


Torparen

Rekommendera Poster

Roxcore EZ-Play HD

Har förärats en burk enl rubrik. Den är försedd med nätverkskort, skall alltså kunna kommunicera trådlöst med datorn. :(

 

Jag har tänkt använda den för att kunna se foto på TV:n.

 

Men just nu funkar inget följande problem:

 

¤ HDMI utgången funkar inte, hjälper inte att trycka på TV systemknappen

 

Med kompocitutgången får jag kontakt med datorn tror jag.

 

På TV skärmen får jag upp texten MY-shortcuts

 

På skärmens högra sida finns en svag text PÅ DHCP inte klar

Av DCHP inte klar bredvid texten ett antal vertikala streck

I manualen under rubriken trådlöst nätverk kan man läsa följande:

 

1 Navigera till .....o.s.v

2 Välj connection 1 tryck OK

3 Välj infrastruktur (AP) tryck OK Någon sådan knapp har jag ej på fjärrkontr texten kommer ej heller upp på TV:n

 

Är det någon som kan hjälpa mig eller skall jag slänga burken på soptippen. (Burken är köpt hos Kjell) :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Mediaspelaren skall anslutas till din router med en kabel, se bifogade bild ur manualen som finns att ladda ner från Kjell & Co.

post-74144-0-85111500-1318529503_thumb.png

 

Skall du göra mediaspelaren trådlös behöver du en usb-antenn som finns att köpa hos Kjell & Co. Det förutsätter dock att du har ett trådlöst nätverk hemma.

// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Mediaspelaren skall anslutas till din router med en kabel, se bifogade bild ur manualen som finns att ladda ner från Kjell & Co.

post-74144-0-85111500-1318529503_thumb.png

 

Skall du göra mediaspelaren trådlös behöver du en usb-antenn som finns att köpa hos Kjell & Co. Det förutsätter dock att du har ett trådlöst nätverk hemma.

// Jari

 

Hej

 

Jag har trådlöst nät samt antenn på burken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej

 

Jag har trådlöst nät samt antenn på burken.

 

Hej igen!

Felmeddelandet under uppstart säger att mediaspelaren inte har kontakt med ditt lan/router. Ip-adress saknas. Jag rekommenderar att du provar ansluta mediaspelaren via kabel till ditt nätverk. Då får du reda på om den överhuvudtaget fungerar. Har du aktiverat mac-adressfiltrering i ditt trådlösa nätverk? Om så är fallet måste du lägga till/tillåta mediaspelaren ansluta sig trådlöst. Vilken standard stödjer ditt trådlösa nätverk? B,g,n? Hämtat ur produktinformationen hos Kjell & Co: Trådlös anslutning: EZ-Play HD kan göras trådlös med hjälp av USB-antennerna WN-900 eller WUA-0614. Standard: Wireless N 150 Mbps.

/// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Om det är någon som går i tankarna att skaffa sej en ez play hd så avråder jag det STARKT om man har tänkt sej att använda Win 7 på någon dator som man vill ha kontakt med via nätverket.. Jag köpte mej en sådan för några veckor sedan och det går inte att logga in på datorn för att streema film, musik eller någonting annat och på Kjell och kompany så kan dom inte hjälpa till för dom vet inte hur man ska göra för att ställa in Win 7 så det fungerar. Alltså ingen hjälp från dom som har den som sitt eget märke..

 

Köp alltså INTE den om man inte har tänkt sej att använda den till annat än att läsa från usb!!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Till alla som bidragit med synpunkter ett stort tack. Problemet är nu löst.:thumbsup:

 

 

 

 

Tillquote name='ddaniel2' timestamp='1330358942' post='1571254]

Om det är någon som går i tankarna att skaffa sej en ez play hd så avråder jag det STARKT om man har tänkt sej att använda Win 7 på någon dator som man vill ha kontakt med via nätverket.. Jag köpte mej en sådan för några veckor sedan och det går inte att logga in på datorn för att streema film, musik eller någonting annat och på Kjell och kompany så kan dom inte hjälpa till för dom vet inte hur man ska göra för att ställa in Win 7 så det fungerar. Alltså ingen hjälp från dom som har den som sitt eget märke..

 

Köp alltså INTE den om man inte har tänkt sej att använda den till annat än att läsa från usb!!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...