Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inlägg filtreras bort på Facebook sedan det gjordes om?


Ann-Cathrine

Rekommendera Poster

Inlägg filtreras bort - hur ändra inställningar?

 

Sedan några dagar tillbaka så syns inte alla inlägg jag gör i den vanliga feeden, dvs där man ser alla nyhetshändelser. Jag har exempelvis lagt upp länkar till artiklar, länkar till Youtube men dessa ser jag ENBART när jag går in på min egen profilsida. Jag vet heller inte om mina vänner ser de inlägg jag gör.

 

De kommentarer som alltid syns i den allmänna feeden är sådana där jag bara skriver en text men allt annat verkar vara bortfiltrerat.

 

Hur ändrar man på detta? Jag vill att ALLA min vänner ser ALLT jag skrivit, länkat och uppdaterat och jag vill se ALLT som mina vänner tillåter mig att se, alltså utan någon som helst filtrering.

 

Har redan letat i flera FB-forum mm men inte hittat något svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Inlägg filtreras bort - hur ändra inställningar?

 

Sedan några dagar tillbaka så syns inte alla inlägg jag gör i den vanliga feeden, dvs där man ser alla nyhetshändelser. Jag har exempelvis lagt upp länkar till artiklar, länkar till Youtube men dessa ser jag ENBART när jag går in på min egen profilsida. Jag vet heller inte om mina vänner ser de inlägg jag gör.

 

De kommentarer som alltid syns i den allmänna feeden är sådana där jag bara skriver en text men allt annat verkar vara bortfiltrerat.

 

Hur ändrar man på detta? Jag vill att ALLA min vänner ser ALLT jag skrivit, länkat och uppdaterat och jag vill se ALLT som mina vänner tillåter mig att se, alltså utan någon som helst filtrering.

 

Har redan letat i flera FB-forum mm men inte hittat något svar.

 

Har du kontrollerat t ex sekretessinställningarna för ditt konto?

...där kan du ställa in vem som ska se vad t ex "enbart vänner" också vidare.

 

Den nya layouten innebär också att du kan via en liten pil uppe till höger välja vilka som ska se det du skriver eller lägger upp. För att alltid få "enbart vänner" bör du nog kontrollera sekretessinställningarna.

 

http://www.facebook.com/about/privacy/your-info-on-fb#controlpost

 

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.384762/sa-sakrar-du-ditt-facebook-konto

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet har inte med sekretessinställningar att göra utan om att Facebook ändrats i utseende och därmed så är det numera så att vissa inlägg filtreras bort utan att man själv gjort några inställningar någonstans.

 

Som jag skrev i tidigare inlägg så syns vanliga inlägg och kommentarer där jag bara skriver vanlig text men om jag lägger till en länk till en artikel eller till Youtube och liknande så syns detta inte i feeden där allas nyhetshändelser samlas.

 

Jag har alltså inte problem med att vilja dölja några inlägg utan att jag vill se ALLA inlägg som ALLA mina vänner gör och som är tillåtna för mig att se. Jag vill att ALLA min vänner ser ALLA min inlägg. Inget annat alltså.

 

Hoppas på tips. Det här är ett relativt nytt fenomen som uppkommit sedan några dagar så det är alltså inte lönt att leta svar i gamla Facebookforum och likn. Många frågar efter svar på detta problem men ingen tycks ha en lösning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...