Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är det fel på mitt grafikkort?


hjalpmig

Rekommendera Poster

Grundmetoden är att stänga av datorn, koppla bort alla sladdar, öppna upp den och sedan
Samt ta ur batteriet när det är en bärbar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, så nu tror jag att jag hittat felet, äntligen!

 

Jag tog ut det ena minnet från datorn och körde med endast en. Fick då massa error i Memtest, så jag bytte till den andra. Provade då att köra Windows Memory Diagnostic och då jag tidigare fick alla failed fick jag nu succeeded. Körde dock endast i några minuter, men det verkar ju som att ena minneskortet är sönder med andra ord.

 

När jag högerklickade i den här datorn såg jag att mitt RAM minne låg på 4GB. Så när jag nu kör med endast en i blir det alltså 2 GB. Räcker det eller borde jag köpa ett nytt minneskort så att jag har två igen?

 

Märker att datorn är lite segare än innan och allting på skärmen har blivit mindre.Är det en konsekvens av att köra endast med ett minne?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att datorn blivit lite segare beror säkert på att det är mindre med RAM-minne nu, däremot bör det inte påverka så att allt på skärmen blir mindre.

 

Om datorn är yngre än tre år så ska du reklamera den hos säljaren och få ett nytt minne gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...