Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dela filer


E_girlen

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har ett problem. Jag har en Western Digital HD TV Live Media Player kopplad till min tv, samt till mitt bredbandsmodem. Till min dator, som givetvis också är kopplad till bredbandet har jag en extern hårddisk med diverse filmer/serier. Tanken är att jag vill dela hårddisken över nätverket, så att jag kan se filmerna på tvn utan att behöva flytta hårddisken fram och tillbaka. Jag har Windows Vista. Går jag in på Nätverks- och delningscenter och visar datorer och enheter i nätverket ser jag både min "HEMMA-DATORN" och "MEDIACENTER", men försöker jag gå in på "Network shares" på min mediaspelare händer absolut ingenting.

 

Om jag på datorn går in på "HEMMA-DATORN" ser jag de mappar som jag delat ut, men kan inte gå in i någon av dem... Då får jag bara svaret "Det går inte att komma åt \\Hemma-datorn\Emmy Kontrollera att namnet är rättstavat. Annars kan det bli problem med nätverket. Klicka på diagnostisera om du vill försöka identifiera och lösa nätverksproblem"

 

Vad kan man göra för att lösa det här? Heemskt tacksam för alla tips och råd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag har förstått att rätt så är mediaspelaren korrekt ansluten till nätverket, problemet verkar ligga hos datorn, men jag vet inte vilka ändringar som krävs för att få ordning på det.

 

Felkoden jag får är iaf 0x800704b3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...