Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppgradera Fujitsu Siemens Scalio T


winther_sanna

Rekommendera Poster

winther_sanna

Hej!

Jag har en gammal dator, Fujitsu Siemens Scalio T som jag skulle vilja uppgradera för att kunna spela online-spel som det nya Star Wars: The Old Republic. Problemet med datorn är att det verkar vara fel på grafikkortet, om jag startar ett spel, går det bra i någon minut och sedan fryser bilden, blir pixlig och dator stänger av sig. Det går att starta om den men då händer samma sak.

Jag skulle vilja få tips om vilka komponenter jag skall köpa för att få en fungerande dator.

 

Här är lite specifikationer:

 

Typ: PC

Konfiguration: Förkonfigurerad

Chassi: Tower

Processor: Intel Pentium 4

Processorhastighet: 3.4 GHz

Hårddisk: 320 GB

Operativsystem: Windows XP Home

Optisk Enhet: DVD-RW/CD-RW

Ljudkort: Integrated

Internminne: 1024 MB

Nätverkskort: Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök på Webhallen.com, Netonnet, komplett och t.ex. inet efter sk. Uppgraderingspaket..

Till ett sådant behöver du ev. även ett nytt nätaggregat, så ta med en ev. sådan i beräkningen (Nya moderkort kan kräva andra kontakter än, ett ett par år, åldre moderkoet gör)

 

Så börja där och välj ut en prisbild du kan acceptera..

Därefter går man in på detaljer för att få bästa prestanda etc..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet med datorn är att det verkar vara fel på grafikkortet, om jag startar ett spel, går det bra i någon minut och sedan fryser bilden, blir pixlig och dator stänger av sig. Det går att starta om den men då händer samma sak.

Vanligaste anledning till att en dator stänger av sig är överhettning. Hur är det med damm i ventilationshål och kylflänsar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...