Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft Outlook är fullt


Clyrholm

Rekommendera Poster

Jag har köpt ny dator med Windows 7 och installerat Outlook 2010 men jag håller på att bli galen. Tidigare hade jag Outlook Express och hade aldrig några bekymmer.

Nu blir det fullt stup i kvarten och den begär att jag skall ta bort mail (vilket jag inte vill). Just nu kan jag inte hämta mail för att det redan är fullt (vilket det inte är) och jag kan inte heller skicka. De ligger kvar i utkorgen.

Jag har nu tömt skickat-mappen och borttaget-mappen men lik förbaskat vill den att jag skall tömma. Jag kan tyvärr inte kopiera texten som står när jag försöker, men jag det står ungefär så här:

"Outlook-datafilen C:/users/mittnamn/AppData/Lokal/Microsoft/Outlook/Outlook.pst har nått maximal storlek. Minska filens storlek genom att permanent ta bort de objekt du inte längre behöver. Du kan också använda den nya Outlook Data-filen .pst som introducerades i Outlook 2003 och ger större kapacitet för lagring av objekt och mappar"

Vad sjutton skall jag göra. Jag vill inte hålla på att rensa hela tiden.

Jag vill ha ett traditionellt mail-program och är inte intresserad av G-mail, windows-live eller hotmail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Helpen: "Whether you can increase the storage capacity of your data file depends on the settings and policies enforced by your administrator. However, you can use a data file in the new Microsoft Outlook Personal Folders file (.pst) (Personal Folders file (.pst): Data file that stores your messages and other items on your computer. You can assign a .pst file to be the default delivery location for e-mail messages. You can use a .pst to organize and back up items for safekeeping.) format that offers greater storage capacity for items and folders to obtain greater storage capacity from your data file.

 

There is no automatic way of converting a Microsoft Outlook 97-2002 Personal Folders file (.pst) to a Microsoft Outlook Personal Folders file (.pst) format. The easiest way is to create a new data file in the Microsoft Outlook Personal Folders file (.pst) format and then import items from the old data file to the new Microsoft Outlook Personal Folders file (.pst)."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...