Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ljud från dator till TV via HDMI har försvunnit.


TheUtter

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag märkte här i förrgår att jag inte längre hade ljud via min HDMI-kabel. Video funkar skitbra men vid ljud så står det bara "Not plugged in". Jag installerade nyligen nya drivrutiner till grafikkortet (nvidia 9650m gt) som tydligen innehöll en uppdatering till ljudkortet också. Har provat att rulla bak drivern till ljudkortet men det fungerade inte.

 

Har en Asus X72vn med win vista x64 och har drivrutin 1.2.24.0 på ljudkortet nu.

 

Tidigare så valdes hdmi ut som standard så fort jag kopplade in datorn till tvn men nu går det alltså inte att göra nånting. Kan bara konfigurera datorhögtalarna och realtek audio (hörlursuttag och audio ut).

 

Har ni några idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta har hänt mig oxå vid uppdatering av ljudkortet. Nu för tiden får vi alltid, innan vi går ut på nätet till Play-kanalerna, högerklicka på ljudikonen nere till höger, klicka på uppspelningenheter och sen markera HDMI-ljudet och klicka på Standard å sen OK. Sen när vi har tittat färdigt så måste vi göra om samma procedur, fast tvärtom. Skitstruligt! Men det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt var så kan jag inte göra någonting i ljudhanteraren. Kan bara välja laptopens högtalare eller realtek (hörlursutgången). Står bara "not connected" på HDMI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...