Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Photoshop


kelby

Rekommendera Poster

Jag har försökt att hitta en förklaring varför rutan "Image Size" enl bifogad bild dyker upp varje gång jag klickar "Spara". Den här rutan ser ut att komma från något makro som jag inte har aktiverat. Lite jobbigt att alltid klicka "stäng" på rutan utan att ha någon användning för 100px X 100px. Jag tror att den här rutan dök upp efter att jag spelade in några makron som jag sedan tog bort.

post-39379-0-14533500-1318253599_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig efter mina 10 år med olika Photoshop sett det "felet"... Frågan är om det finns som inställning nånstans att den alltid ska fråga om storlek innan du sparar.... Men mest troligt är att det uppstått en bugg i ditt Photoshop, jag skulle installera om det ifall jag var dig om det bara hände en dag utan att du ändrat nåt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig efter mina 10 år med olika Photoshop sett det "felet"... Frågan är om det finns som inställning nånstans att den alltid ska fråga om storlek innan du sparar.... Men mest troligt är att det uppstått en bugg i ditt Photoshop, jag skulle installera om det ifall jag var dig om det bara hände en dag utan att du ändrat nåt....

Jag har letat vidare bl.a i Adobes forum. Där hittade jag hur "Preferens" kunde återställas, Alt+Ctrl+Shift vid start av Photoshop. Dessutom tog jag bort 3 psp-filer i Appdatamappen.

Vad tror ni dök upp när jag i Photoshop klickade "Spara", jo gamla kära "Image Size" rutan. Jag ger upp eller... Någon kanske har ett förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har letat vidare bl.a i Adobes forum. Där hittade jag hur "Preferens" kunde återställas, Alt+Ctrl+Shift vid start av Photoshop. Dessutom tog jag bort 3 psp-filer i Appdatamappen.

Vad tror ni dök upp när jag i Photoshop klickade "Spara", jo gamla kära "Image Size" rutan. Jag ger upp eller... Någon kanske har ett förslag.

Valde att installera om och då försvann "ImageSize"-rutan. Undrar var den kom ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...