Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur får man upp denna skruv?


Monshi

Rekommendera Poster

4. Med matningsspänning på, fast det kanske blir lite knepigt när man behöver komma åt att mäta samtidigt, så bör man kunna mäta om man har 5 V ut, om man har spänning fram till reläspolen.

 

5. Inte lika kul, juh!

 

6. Tempgivaren är ju ansluten via ett kontaktdon. Vad händer med givaren borta? Vad händer med givaren byglad?

 

Edit: Tänk på att det handlar om nätspänning, 5 V till trots.

Det är ju ingen fulltrafo mellan lågspänning & klenspänning, bara en seriekondensator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant, om jag bara håller mig borta från den tjocka blå och den tjocka bruna ledaren är resten lågvolt. Bara hålla fingrarna borta, inte kortsluta något.

 

kan ganska enkelt plocka bort alla givare/sensorer/bling bling. men då ryker även av/på knappen...men kokaren ska spela en liten trudellut när den ställs på sin platt.

 

Om jag vill ansluta den till nätspänning går det, det går att lösa.

Ett problem med mätning av kortet är att hela kortet är lackat. Inte 100% täckning, inte så tjockt lack men lack.

 

Får fundera på saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är ju förlorad denna vattenkokare, kanske bästa jag kan göra nu är plocka ur alla elektriska delar ur och lägga upp dem på en "testbänk". Kopplar bort värmelementet och ser om saker och ting fungerar som de ska i övrigt. Bara för att se om jag kan se var brottet är på funktionerna.

 

Men tror som sagt att det inte är så enkelt men lite kul kan det vara! Om inte annat kan jag skörda en spänningsregulator och några dioder och bygga en blinkande lampa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...