Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

compaq 615


djps

Rekommendera Poster

hej jag försöker koppla min vga utgång till en lg tv jag har provat ställa ner den till 800*600 hjälpte inte

provat ställa ner från 32 bitars till 24 bitars men tv,n känner ej av att det sitter en vga kabel i men jag kolla på

tv,n då var det rgb ingång men net on net skrev det var vga

 

så min fråga är hur kopplar jag ihop det hela så det fungerar det net on net kallar vga ingång är i själva verket rgb fast med vga kontakt

 

eller behöver jag köpa en ny dator med hdmi utgång så att jag kan köra in det via hdmi ingången ? tacksam för snabb hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På bärbara datorer brukar man behöva aktivera VGA-utgången, ex Fn+F10 osv..

 

ja jag har aktiverat och datorn har identifierat tv,n men tv,n känner ej av datorn

där ligger problemet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rätt kanal på TV? Möjlighet att testa med annan dator? Testa annan skärm/Tv på samma utgång från din dator?

 

Har du kollat upp vilka upplösningar din TV gillar? Fast 800x600 borde fungera. Färgdjupet spelar ingen roll däremot frekvenserna på signalen (horisontella, vertikala och pixelfrekvens)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Har du valt/ställt in rätt ingång på tv;n? Den känner inte av de olika anslutningarna per automatik.

// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har du valt/ställt in rätt ingång på tv;n? Den känner inte av de olika anslutningarna per automatik.

// Jari

 

tyvär kan jag inte välja dem som inte känner av att det sitter sladd i utan tv,n måste känna av att det sitter en kabel i för att kunna flippa över till den ingången mvh pelle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

På din bärbara dator skall man med fn + f4 kunna välja på vilken/vilka skärmar bild skall visas på.När man stängt av datorns skärm är således TVn aktiverad.Vad händer i det läget?

På min dator är ordningen: dator extern båda Det går inte att stänga av båda skärmarna samtidigt.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...