Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bygga speldator: 7000 kr.


VincentBodin

Rekommendera Poster

VincentBodin

Tjenixen!

 

Det har nu blivit dags för mig att köpa delar för att bygga en ny dator, min gamla laptop är nämligen alldeles för dålig för mina krav. Jag behöver dock lite hjälp med att köpa rätt delar då jag tyvärr inte har några större kunskaper inom detta. :lol:

 

Jag vill ha en så bra dator som möjligt för min budget som ligger på ungefär 7000 kr. Om det är jättenödvändigt kan jag nog lägga till några hundralappar. Skärm, tangentbord, mus, och en Windows 7-skiva har jag redan så det är bara själva datorn som jag behöver lägga pengarna på. Däremot antar jag att jag skulle behöva ett trådlöst nätverkskort då jag måste surfa trådlöst hemma.

 

Jag tänkte använda datorn till att för det allra mesta sitta och snacka med mina polare i Skype eller Mumble och lira lite nyare spel såsom Modern Warfare 3 och Battlefield 3. Jag vill kunna spela på en bra prestanda och utan lagg. Jag kommer även att spela lite Football Manager 2012, förutom det så kommer jag bara att använda den till att kolla Facebook, lyssna på musik, eller till att se en film någon gång ibland.

 

Tack för hjälpen!

/Vincent

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...