Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Peter

Tabell border i netscape?

Rekommendera Poster

Hur gör man för o fixa bordern på tabeller så det ser korekt ut i netscape. Hoppas ni vet vad jag menar. /Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det är bara massa krångel med nätskräp .. synd att något som var så bra från början slutade upp och blev allas vårat hatobjekt ...

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med!! Jag jobbar som systemutvecklare och programmerar en hel del mot webben. Man blir så jävla less när Netscape alltid sätter käppar i hjulen...

Allt som funkar i Netscape funkar i Explorer(något enstaka undantag), men tvärtom?? Nä fyfan... Men då har de tappat på marknaden oxå!

Och frågan som Peter har, du måste nog specificera dig, det finns en miljon grejer som kan bli fel i Netscape!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

mmm..netscape suger men jag måste ändå få det o fungera. Det jag menar är att jag vill ha bordern som den oftast ser ut i explorer istället för dom där dubbla som man får i Netscape. /Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena!

Instämmer för det första i alla övriga diskussionsdeltagares omdömen om Netscape...

Vad gäller själva problematiken, så kan jag inte se att det är någon skillnad på en Netscape-border och en IE-border i grundutförande. Det diffar på lite pixlar på tabellen, men just bordern ser identisk ut;

<table border="1">

<tr>

<td>

testa

</td>

</tr>

</table>

/ Johan

http://www.vinster.nu

- en fantastiskt fin hemsida...

[inlägget ändrat 2001-08-28 13:45:51 av Nollis]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nja...det kan jag nog inte hålla med om att de ser lika ut. i alla fall inte på min skärm. är det ingen som har sett att bordern i NN ser ut som en sån där ruler med shade på???? /Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

mmm...så där vill jag inte ha min border utan bara ett enkelt streck som det brukar vara i explorer. /Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

som du vet så kan man ju ändra färgerna på påda linjerna så det bara ser ut som en linje du vet. men det är det som inte funkar för mig i netscape. hur kan man fixa detta? Du har rätt att det ser lika ut om man inte ändrar nånting. /Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena!

Min erfarenhet av Netscape är att man aldrig ska använda border-attributet om man kan låta bli. Det är bättre att göra exempelvis såhär;

<table border="0">

<tr>

<td bgcolor="#000000" cellspacing="0" cellpadding="2">

<table bgcolor="#ffffff" cellspacing="0" cellpadding="2" border="0">

<tr>

<td>

tjena

</td>

</tr>

</table>

</td>

</tr>

</table>

Var det så du menade?

/ Johan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jajamen...det var precis så jag mena. Tack för hjälpen. Det här funkar väl bra i explorer också eller? Sitter nämligen på en ganska sunkig mac nu där inte IE funkar så bra. /Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...