Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Headset till tv samt skype? Möjligt?


emiiish

Rekommendera Poster

Hej!

 

Är osäker på om jag har postat i rätt tråd men är det fel så är det bara att flytta.

 

Nu är det så att jag brukar spela playstation med vänner samtidigt som vi pratar i Skype. Jag har kopplat mitt headset till TV:n så att jag hör motståndare bättre samt så att de i samtalet inte hör tv-ljudet i bakgrunden.

 

Jag ska förklara exakt hur allt är kopplat:

Jag har kopplat mitt headsets ljudintag (analoga) till TV:n och mikrofon utgången till en av de analoga portarna på datorn (mikrofon ingången). Detta gör att jag kan med mitt headset höra TV:n och prata på datorn, men inte höra mina vänner. För att höra dem så har jag kopplat mitt In-Ear headset till datorns analoga ljudutgång som jag sätter i örona under headsetet.

 

Detta orsakar att det blir väldigt många sladdar och de båda utgångarna på headsetet är väldigt korta så jag måste ha laptopen nästan ihopvikt och bakom TV:n för att sladdarna ska nå. In-Ear lurarna är också väldigt korta vilket gör att jag måste sitta nära Tv:n.

 

Så nu undrar jag, finns det någon lösning som gör att jag kan få både skype ljudet och TV ljudet i samma hörlurar samtidigt som mikrofonen också fungerar. Alltså 2 ut/intag för ljud och en utgång för mikrofonen. I sådana fall vilka produkter skulle jag behöva?

 

Om det inte finns någon lösning kanske ni skulle kunna rekommendera ett bra men ganska billigt gamingheadset? Tänker mig runt 5-600kr och har själv kollat på Steelseries Siberia v2

 

Hoppas det finns en lösning!

/ Emil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en line-in på din dator koppla teven till line-in med en 3,5mm -> 3,5mm förlängningssladd. Då borde du med datorns inbyggda ljudmixer spela upp både skypeljudet och teveljudet direkt med datorns ljudkort och därför bara använda headsett för ljud ut och prat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en line-in på din dator koppla teven till line-in med en 3,5mm -> 3,5mm förlängningssladd. Då borde du med datorns inbyggda ljudmixer spela upp både skypeljudet och teveljudet direkt med datorns ljudkort och därför bara använda headsett för ljud ut och prat.

 

Låter väldigt intressant, men hur vet jag exakt om jag har line-in? Något speciellt uttag/intag eller någon programvara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man färgkodar ut- och ingångarna så brukar högtalare och hörlurar vara gröna, mikrofon rosa och line-in blå. Sen räcker det med den inbyggda mixern i Windows... Om du har Windows dvs. Högerklicka på högtalaren brevid klockan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man färgkodar ut- och ingångarna så brukar högtalare och hörlurar vara gröna, mikrofon rosa och line-in blå. Sen räcker det med den inbyggda mixern i Windows... Om du har Windows dvs. Högerklicka på högtalaren brevid klockan.

 

Attans, har ingen line-in på denna. Finns det någon bra adapter som du känner till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...