Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta bort (tom) i Pivottabell


cochese

Rekommendera Poster

Hej

 

Om inget cellvärde finns i underliggande data skriver Pivottabellen ut (tom). Går detta att välja bort i någon inställning? Jag har sökt och letat men inte hittat detta.

 

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta ned dropdownen för det värde som är tomt, bocka bort Tomt ur denna.

 

Fast ska sägas, iochmed att man aktivt väljer vilka som ska visas/döljas kommer inte nya poster att visas heller.

 

Vill du komma runt denna beteende kanske du kan gå via VBA-kod men samtidigt ska du fråga dig först om det verkligen är ett såpass stort problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är enbart i vissa kolumner det är tomt cellvärde så bockar jag bort tomma försvinner väl även annan information som finns på samma rad men i andra kolumner.

 

Egentligen bara ett layoutproblem. Snyggare att och lämna ifrån sig en rapport där inget värde är tomt istället för (tom). Tycker själv det är lättare att överblicka de angivna kommentarer som finns för vissa objekt när det inte står något på varje rad i varje kolumn. Borde gå att välja bort.

 

Tack ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahah, var det så du menade.

 

Enda jag kan finna är att du får ändra i din tabell, att den tomma cellen inte får vara tom utan kanske innehålla en tom sträng istället. Exempelvis

Om bara enstaka kolumn med detta problem, lägg då till några extra kolumner där du "formaterar" om de tomma cellerna och baserar sedan din Pivot på dessa nya kolumner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...