Just nu i M3-nätverket
Jump to content

var finns mina favoriter i firefox ?

reso

Recommended Posts

Efter att jag har ominstallert windows vista har den gamla versionen av vista blivit omdöpt till windows.old

I detta problem hittar jag inte mina favoriter i firefox som "måste" ligga i den gamla windows versionen

Jag hittar inte heller alla inloggningsuppgifter till olika sidor jag har.

Typ användarinfo och lösenord

Är det någon snäll forumist som kan hjälpa mig med detta.

Jag tänkte importera uppgifterna till Crome om jag hittar dom.

Kristian

Normalt hittar man favoriterna här:

C:\Användare\<anv.namn>\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\<profilnamn>\places.sqlite

Men det är knappast en fil som du kan köra in direkt i Chrome utan jag rekommenderar dig att installera Firefox och kopiera över hela mappen <profilnamn> för att få in allt från den gamla installationen. När du sedan kör Firefox kan du exportera favoriterna via menyvalet Bokmärken - Ordna bokmärken.

Förifyllda användarnamn lär väl vara forumulärhistorik, dvs formhistory.sqlite men så vitt jag vet finns det inget sätt att överföra sådant till en annan webbläsare. Lagrade lösenord kan man se via menyvalet :

Verktyg - Inställningar - Säkerhet - Sparade lösenord

C:\Användare\<anv.namn>\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\<profilnamn>\places.sqlite

Men det är knappast en fil som du kan köra in direkt i Chrome utan jag rekommenderar dig att installera Firefox och kopiera över hela mappen <profilnamn> för att få in allt från den gamla installationen. När du sedan kör Firefox kan du exportera favoriterna via menyvalet Bokmärken - Ordna bokmärken.

Förifyllda användarnamn lär väl vara forumulärhistorik, dvs formhistory.sqlite men så vitt jag vet finns det inget sätt att överföra sådant till en annan webbläsare. Lagrade lösenord kan man se via menyvalet :

Tack Cecilia

Skall kolla det när min gitarrelev har åkt hem senare idag

Jag hör av mig då om det funkade

Kristian

Hej Cecilia

Nu har jag kollat under:

C:\Användare\<anv.namn>\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles....

men det finns inget som heter profilnamn.

Det finns ingen fil med namnet places.sqlite heller.

Så jag står fortfarande med frågetecken.

Kristian

Alltså mappen heter inte profilnamn utan en beteckning för din profil i Firefox, t ex a448i4no.default. Vad har du för mappar i mappen Profiles?

Alltså mappen heter inte profilnamn utan en beteckning för din profil i Firefox, t ex a448i4no.default. Vad har du för mappar i mappen Profiles?

Hej Cecilia

först:

Tack för att du försöker hjälpa "en dum en"

Det finns bara en mapp under profiles som heter:

e1uhbxfw.default

Däremot finns det en del undermappar under nämnda mapp

Jag bifogar en jpg-bild som heter Profiles

Kristian

post-33172-0-96467400-1317630742_thumb.jpg

Inte är du dum :thumbsup:

Då är e1uhbxfw.default som är ditt profilnamn i Firefox. Du har stängt av visning av filtillägg (filändelser) så i din bild står det:

places 2011-10-02 18:11 SQLITE-fil

Men eftersom du är på C: så är det den mappen som Firefox använder nu och inget som har med någon tidigare installation att göra. Eftersom jag inte vet vad du har gjort för sorts ominstallation och vad som ligger i Windows.old har jag svårt att veta om det finns kvar några Firefox-filer som bara har med någon gammal installation att göra.

Inte är du dum :thumbsup:

Då är e1uhbxfw.default som är ditt profilnamn i Firefox. Du har stängt av visning av filtillägg (filändelser) så i din bild står det:

places 2011-10-02 18:11 SQLITE-fil

Men eftersom du är på C: så är det den mappen som Firefox använder nu och inget som har med någon tidigare installation att göra. Eftersom jag inte vet vad du har gjort för sorts ominstallation och vad som ligger i Windows.old har jag svårt att veta om det finns kvar några Firefox-filer som bara har med någon gammal installation att göra.

Jag installerad bara om windows vista, därför döpte den nya windows om den gamla till windows.old

Jag kan ta en bild på windows.old

Det finns ju olika sätt att göra en ominstallation och i de flesta fall får man ingen Windows.old mapp.

Det finns ju olika sätt att göra en ominstallation och i de flesta fall får man ingen Windows.old mapp.

Jag satte bara in Vistaskivan med förhoppning att jag skulle kunna reparera

windows, men den funktionen gick inte att göra.

I stället föreslog vista en ominstallation, och då frågade den var jag skulle installera den och jag svarade C.

Därför gjorde den gamla till .old

Okej, men var det en sorts installation som tog bort dina gamla filer?

Är det annat än Windows-filer i Windows.old?

Hej igen Cecilia

Hur menar du med "var det en sorts installation"

jag bifogar 2 bilder som visar vad som finns i Windows.old

Hoppas jag inte är till för mycket besvär.

Kristian

post-33172-0-01866300-1317722343_thumb.jpg

.old 2

post-33172-0-82020300-1317722389_thumb.jpg

Nej då, inget besvär :)

Där var det mycket mappar.

Byt då ut "C:\" mot "C:\windows.old" i tidigare sökväg till Firefox profil.

Nej då, inget besvär :)

Där var det mycket mappar.

Byt då ut "C:\" mot "C:\windows.old" i tidigare sökväg till Firefox profil.

Jag gör ett försök efter att ha intagit lite lunch

Återkommer.

Tack så länge

Jag gör ett försök efter att ha intagit lite lunch

Återkommer.

Tack så länge

Tyvärr hittar jag inte nogot som kan tänkas vara favoriter i Windows.old

Vad finns det för filer i den då?

Hittar inget mer än detta.

Om jag letar på rätt ställe förstås (C/windows.old)

post-33172-0-16479500-1317808426_thumb.jpg

Ledsen, men det där ser bara ut som rester efter en avinstallation av Firefox. Då finns det nog inga favoriter mm kvar.

För framtiden se till att du gör säkerhetskopior av din information i Firefox (eller Chrome). När det gäller Firefox kan man använda t ex MozBackup.

Ledsen, men det där ser bara ut som rester efter en avinstallation av Firefox. Då finns det nog inga favoriter mm kvar.

För framtiden se till att du gör säkerhetskopior av din information i Firefox (eller Chrome). När det gäller Firefox kan man använda t ex MozBackup.

Jag nästan befarade det.

Jag har gjort backup tidigare med MozBackup (som du föreslog då) och det funkade bra,

så jag får ha det i minnet när jag gjort vad som krävs i det här fallet.

Ett JÄTTE STORT tack för att du tar dig tid att hjälpa mig.

Hade jag varit i närheten så skulle jag bjuda på lunch.

Men det är för långt från Göteborg till dig.

Kram och tack

Kristian

Tack för den trevliga virtuella lunchen :D

Har du kvar någon backup från MozBackup? Även om den inte är aktuell så kan det ju finnas några favoriter där i alla fall.

Ha det bra!

Tack för den trevliga virtuella lunchen :D

Har du kvar någon backup från MozBackup? Även om den inte är aktuell så kan det ju finnas några favoriter där i alla fall.

Ha det bra!

det tänkte jag inte på skall kolla i den andra datorn.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...