Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Processor kompatibilitets


Cornel

Rekommendera Poster

Har tänkt att ta upp fråga om processor med samma betekning, pinns osv. som har varit monterad i en HP-bärbar dator, är den kompatibel i en Acer Aspire bärbar dator? Med alla drivrutiner som finns redan i processor. Det handlar om denna processor: AMD TURION RM-72 PROCESSOR 2.1Ghz TMRM72DAM22GG.

//Cornel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vet vilken / Vilka processorer som ACER levererats med så finns ju möjligheten (antar jag)

att gå in på AMDs site och jämföra processorerna. Helst ska detta göras på sidor för datortillverkare för det är här detaljena finns.

Tex vad alla pinnar på processorn/sockeln ska användas till

Med lite flax så tillhör Acern och AMD processorn samma generation och passar tillsammans.

Annars är det ju bara och prova.

DEt går bra Eller DEt går inte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemen är att jag var på AMD-s hemsidan, men finns inte att jämföra cpu "AMD TURION RM-72 PROCESSOR 2.1Ghz TMRM72DAM22GG" för flera olika laptops! Men min fråga var ganska enkelt. Kan man ha en processor med precis samma beteckning, stift, Mhz, socket mm. som har varit monterad i en HP bärbar till en Acer Aspire som har precis samma beteckning, stift,socket, hastighet Mhz,mm "AMD TURION RM-72 PROCESSOR 2.1Ghz TMRM72DAM22GG"??

Vill inte ha såna tips som kanske går eller inte går eller kolla deras hemsida, det är det först vad man brukar göra (dom ger inte ut såna info)

//Cornel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att byta ut en processor med en beteckning till en annan processor med samma beteckning, dvs en likadan processor, om processorn inte är fastlödd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...