Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Indexerad hjälpfunktion


AxelFredrik

Rekommendera Poster

Jag är ny på Visual Basic Express 2010 men har erfarenheter av VB6. Mitt problem är att jag inte lyckats lista ut hur jag hittar en indexerad hjälpfunktion som i VB6, dvs där jag kan gå in och läsa om alla objekt, egenskaper, metoder, event etc.

 

Under hjälpmenyn hittar jag bara "View Help Ctrl-F1" där jag kommer till en webplats, men ingenstans hittar jag denna möjlighet att hitta en text om ett enskilt objekt eller en egenskap. Är det något jag inte installerat, eller vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte helt hundra på att hjälpen fungerar på samma sätt i nyare Visual Studio som den gjorde i den äldre.

 

När jag vill slå upp objekt för att se metoder och egenskaper så brukar jag knappa in det i Bing. Google kan säkert också fungera.

 

Vissa objekt till exempel FileSystemWatcher brukar ge resultat direkt till msdn sidan där objektet beskrivs. Ibland så måste man ange namespace för att det skall hittas. Till exempel System.IO.FileSystemWatcher.

 

Men för att göra det lite enklare för dig, sätt favorit på denna länk. Det är Klassbiblioteksreferensen. Där kan du ganska enkelt knappa fram dina objekt.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/gg145045.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F1 verkar inte fungera så bra, jag hade markerat "StatusStrip" för att läsa lite mer men hamnade bara i hjälptext om subrutiner. Däremot fungerade Google helt OK. Jag ska titta lite närmare på länken också. Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...