Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Live Mail


teil

Rekommendera Poster

Hej.

Hoppas att jag skickar frågan till rätt instans och att någon eventuellt kan ge mig ett svar.

 

Jag har ett problem med Windows Live Mail. Efter en del problem med hårddisk så var jag tvungen att importera mail till programmet från tidigare backup. Jag har efter detta upptäckt att storleken på sparade filer ökat från till att börja med 650 MB till 1,11 GB och att idag ha ökat till 2,11 MB. Jag har frågat leverantören vad jag gör åt detta men jag har ännu efter ett antal veckor ännu ej fått svar. Första frågan ställde jag 2010-01. Som jag förstår och har sett så har det blivit ett antal dubletter som jag inte vet hur jag tar bort. Jag försökte en gång men då försvann samtliga mail varför det var dags för import igen.

Det senaste problemet som de ännu ej löst är att om jag skickar t.ex. ett Word/Excel-dokument via de nöjligheter som finns i dessa så “hänger” sig mailprogrammet. För att komma igång igen så måste jag starta om datorn. Efter omstart och kontroll så visar det sig att mailet med innehåll skickats i normal ordning.

Finns det någon enkel förklaring till ovanstående. Jag har testat med att stänga av virushanteraren (Norton Internet Security) utan resultat. Jag har dessutom testat motsvarande med IncreadiMail utan problem. Där är det däremot problem med att importera alla mail och mappar från Windows Live Mail.

Jag använder Internet Explorer 9 och de möjligheter under fliken Sida med bl.a. Sänd sida eller länk med mail är hela tiden "dimmat" varför det ej går att utnyttja.

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Hej igen.

Återkommer angående mina problem med Windows Live Mail.

Jag får hela tiden känslan av att Supporten för programmet medvetet glömmer mig. Då jag stöter på får jag ganska omgående en motfråga men ännu så länge inget svar till någon lösning av problemet.

Just nu efterforskar jag något mailprogram där jag kan importera mina mail och kontakter från Windows Live Mail och sedan halt lämna detta eftersom omstart av datorn praktiskt taget varje gång som jag hämtar ett mail irriterar storligen.

Ser med tacksanhet fram mot ett tips om vilket mailprogram som är möjligt att använda. Nedan följer en beskrivning av mina problem.

 

Som sagt jag har problem med Windows Live Mail. Efter en del problem med hårddisk så var jag tvungen att importera mail till programmet från tidigare backup. Jag har efter detta upptäckt att storleken på sparade filer ökat från till att börja med 650 MB till 1,11 GB och att idag ha ökat till 2,11 MB. Jag har frågat leverantören vad jag gör åt detta men jag har ännu efter ett antal veckor ännu ej fått svar. Första frågan ställde jag 2010-01. Som jag förstår och har sett så har det blivit ett antal dubletter som jag inte vet hur jag tar bort. Jag försökte en gång men då försvann samtliga mail varför det var dags för import igen.

Det senaste problemet som de ännu ej löst är att om jag skickar t.ex. ett Word/Excel-dokument via de nöjligheter som finns i dessa så “hänger” sig mailprogrammet varvid beskedet "ej ansluten ges". För att komma igång igen så måste jag starta om datorn. Efter omstart och kontroll så visar det sig att mailet med innehåll skickats i normal ordning.

Finns det någon enkel förklaring till ovanstående. Jag har testat med att stänga av virushanteraren (Norton Internet Security 2012) utan resultat. Jag har dessutom testat motsvarande med IncreadiMail utan problem. Där är det däremot problem med att importera alla mail och mappar från Windows Live Mail.

Jag använder Internet Explorer 9 och de möjligheter under fliken Sida med bl.a. Sänd sida eller länk med mail är hela tiden "dimmat" varför det ej går att utnyttja.

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...