Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konfigurerar uppdateringar vid avstängning....


kalh

Rekommendera Poster

:thumbsup: Cecilia!

Tack det var bra. Som du redan har sett drog jag en ny tråd i Windows 7... Där har det kommit många råd, tack för ditt råd där också.

Min bror, som jag fick datorn av, "sitter" på skivkopiorna av Recovery. Och man får bara göra en omgång kopior... Det problemet är dock inte olösligt.

Men idag när jag startade datorn så lät det väldigt konstigt... ett knatter från hårddisken??

Jag har ju ganska nyligen kört CHKDSK som inte, såvitt jag förstod, påvisade något fel.

Åter måste den ena disken kontrolleras med CHKDSK, fel på systemfilsytstrukturen tror jag att det stod...

Resultatet av kontrollen hann jag inte läsa, men loggades.

Nu tittade jag i min "favoritbok" (skämtar) och där var det mycket att läsa.

Så min första fundering blev nu är det någon ide att installera Windows 7 på den här hårddisken?

Jag har svårt att tyda analysen.

Men det kanske är möjligt att hårddisken är OK men felet är själva Vista-programmet?

 

Jag har några "klipp", men tar med 1 och 4. Vet inte om det är intressant att läsa 2 och 3 som innehåller fortsättningen på klipp 1.

Nu blev det inte riktigt slut ändå...

Lång trådrulle det här.

kalh

post-17391-0-53460800-1319995362_thumb.jpg

post-17391-0-52089600-1319995379_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Skapad
  • Senaste svar

Kan ha missat att du redan har gjort det i tråden, men om inte så testa hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.

Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej en gång till :thumbsup:

Det sitter två Hitachidiskar i PC:n jag skall titta på vilken model det är och söka efter testprogram... undrar om inte Hitachi sålt disktillverkningen till IBM???

 

kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tipset från Cecilia ang.Hitachi Drive Fitness Test ver. 4.16 är samma program som jag tipsade om i din andra tråd. http://eforum.idg.se...ost__p__1559739

Skillnaden är att det är en direktnedladdning av filen i iso format för boot med CD-skiva.

 

Utifall du blir konfunderad över två programtips om samma sak....

Jag hade inte sett denna tråd då innan.

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:thumbsup: Hej Flyfisherman, välkommen till följetongen...

Konfunderad är bara förnamnet.

Jag har hämtat brännarprogrammet och ISO-filen, så det är dags göra en skiva och sedan läsa på instruktionerna för själva testet innan jag skrider till verket.

Får ta fram min gamla skolengelska, tyvärr fanns det inga datorer på den tiden. Bara griffeltavla och kritor...

Håll alla tummar du har, tack!

kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

:thumbsup:

Tack till Cecilia, Mats H och Flyfisherman!

Mitt problem är löst i och med byte av OS, från Vista till Windows 7.

Resumé:

Jag tror att det var ominstallationen av Vista efter bytet av grafikkort som ställde till det...

Alla dessa Updates som registrerades i loggboken som FEL resp. VARNING...

Varje dag, varje sekund loggades en KBXXXXXXX som fel och inte alltid samma KB...

Vid varje avstänging skulle "Uppdateringar konfigureras... stäng inte av datorn" ske...trots att inga "Updates" hämtats och installerats.

Oftast fick jag rådet att det var inget att bry sig om. Loggboken skulle jag inte läsa i, om jag nu inte hade problem med datorn!? Vem hade inte problem...

Andra svarade att FELet var komplicerat och att man kanske måste ringa kundsupport för att få hjälp...

Så tack till alla som bidragit i denna följetong.

 

:thumbsup:

kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...