Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Använda FileZilla i ett LAN för filöverföring


jwjssif

Rekommendera Poster

Jag är inte helt 100 på hur det här funkar... Om jag har filer på dator #1 som jag vill föra över till dator #2, ska jag då ha en FTP-server uppe på dator #1, men bara FileZilla-clienten på dator #2? Och sedan skriva in IP't till dator #1 under "Host" på dator #2 när jag vill hitta de filerna jag vill föra över? Eller hur funkar det? Tack på förhan

 

edit: vad jag vill göra är att föra över en 80GB backup från en dator till en annan. Om det finns bättre sätt än FTP att göra detta på, så är jag öppen för förslag. Har provat Lanshark men det krashar mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, tack :) Jag fann dock att Windows inbyggda "Share this folder"-funktion funkar bra. Finns det nackdelar med denna funktionen? För jag har letat/frågat runt på flera olika forum utan att den rekommenderats...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, tack :) Jag fann dock att Windows inbyggda "Share this folder"-funktion funkar bra. Finns det nackdelar med denna funktionen? För jag har letat/frågat runt på flera olika forum utan att den rekommenderats...

 

Det är den enklaste varianten - inbyggd som du säger. Största nackdelen brukar vara hastigheten. Filkopiering via de inbyggda gränssnitten i Windows har aldrig varit spec optimerat....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...