Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alb-filer vid synkronisering av musik till androidtelefon


danh35

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag förde över lite MP3-låtar jag hade liggandes på datorn till min Android-telefon genom att använda MTP-läget på telefonen (Media Transfer Protocol). Jag öppnade Windows Media Player och såg där att man kunde synkronisera filerna. Så jag skapade helt enkelt en lista (bara från ett enda album) och startade synkroniseringen. När jag nu tittar på minneskortet på telefonen så finns där dels en mapp ..\Music\Artist\Albumnamn\, men även en mapp som heter ..\Album\ där man hittar 2st ALB-filer samt en Jpeg-fil. En av ALB-filerna har en helt blank vit ikon medan den andra har en ikon med en bild på skivomslaget. Jpeg-bilden är exakt likadan som ikonbilden för den andra ALB-filen, dvs. skivomslaget.

 

Nu undrar jag hur dessa ALB-filer kom till och hur det är tänkt att fungera? Är det Windows Media Player som försökt att göra nått smart när den synkroniserade filerna? Jag hade ju inte någon sådan ALB-fil med i den lista ville synkronisera. Dessutom verkar bilden inte heller visas när jag spelar någon av de nedladdade låtarna på telefonen. Så nyttan verkar alltså vara noll med den extra mappen med ALB-filerna och Jpeg-bilden, förutom att jag kan se bilden i galleriet (vilket jag inte vill).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...