Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PRDMOWrapper.log skapas varje gång ett ljud spelas upp


Daemonmonkey

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har ett program som har inbyggt förhandsgranskning av filer (Xplorer2). Varje gång som en ljudfil förhandsgranskas så läggs det en loggfil som är relaterad till PlayReady/PRDMOWrapper.dll i katalogen som ljudfilen finns. För varje fil som man spelar upp så växer denna loggfil, alltid med samma innehåll förutom tiden. Exempel:

 

-------------------------------------------------------

Filename: C:\PROGRA~1\PLAYRE~1\PRDMOW~1.DLL

Date: 9-20-2011

Time: 17:51:28

-------------------------------------------------------

 

-------------------------------------------------------

Filename: C:\PROGRA~1\PLAYRE~1\PRDMOW~1.DLL

Date: 9-20-2011

Time: 17:51:30

-------------------------------------------------------

 

Detta är mycket irriterande då HD:n fylls med skräp helt i onödan, samtidigt som fokus flyttas från filen till denna.

 

Finns det något sätt att fixa detta? Googlat om detta men inte hittat relevant information, annat än att PlayReady är en väsentlig del av Windows (HA! som om DRM vore en essentiell komponent för att köra Windows!) och skall inte röras.

 

har kört en virusskanning men hittade inga problem.

 

Några idéer hur detta skall lösas?

 

/DM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kör något annat program för att lyssna på dina filer, skapas filen då? För om den inte gör det så skulle jag hävda att xplorer2 gör något fel vid uppspelning av ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för svaret.

 

Har du något förslag på program som man kan få snabbgransking av filerna såsom xplorer2 gör? Dvs när man pekar på filen så startar snabbgranskningen?

 

Och nej,VLC eller annan dedikerad program för att lyssna verkar inte göra det, om inte denna fil hamnar någonstans där jag inte märker av den.

 

/DM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Media Player 12 har en förhandsgranskningsfunktion. Man pekar på låten så hoppar det upp en liten playknapp. Klickar man på den så spelas låten upp, utan att läggas i en spellista eller så.

 

Jag tror Explorer i Vista och Windows 7 förhandsgranskning av ljudfiler. Man aktiverar förhandsgranskningspanelen och där finns det playknapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...