Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Minecraft server

bjoen

Recommended Posts

Jag vet det finns många trådar om minecraft server men jag har kollat genom dem men inte hittat vad jag letat efter. Jag kör en minecraft server med några vänner där jag använder hamachi men det gör jag bara för att jag får detta medelande när jag försöker starta servern på min ip[log]post-124177-0-39704300-1316542436_thumb.jpg[/log] Eftersom hamachi laggar och jag har haft mkt strul skulle det bli mkt enklare om jag inte behövt det.

Jag tror jag har öppnat portar i både router och brandvägg(mcafee)

post-124177-0-53355700-1316542450_thumb.jpg

post-124177-0-03810100-1316542462_thumb.jpg

Du är förmodligen kopplad till en router skulle jag kunna tänka mig, och då har du förmodligen en lokal IP som du fått från routern. Normala IP-adresser som är lokala är oftast 192.168.0.??? eller 192.168.1.???. Du har helt enkelt bundit fel IP-adress till servern, för den kan inte hitta en anslutning med den porten.

Du är förmodligen kopplad till en router skulle jag kunna tänka mig, och då har du förmodligen en lokal IP som du fått från routern. Normala IP-adresser som är lokala är oftast 192.168.0.??? eller 192.168.1.???. Du har helt enkelt bundit fel IP-adress till servern, för den kan inte hitta en anslutning med den porten.

Jag använder IPn jag får från http://visaminip.se/ ...

Annars ska jag använda min lokala ip?

Det är din lokala IP du ska använda. För att den försöker hitta en adress som inte finns tillgänglig på datorn, ett annat sätt att lösa det på är att inte skriva in någon IP-adress, för då startas servern på alla dina nätverksanslutningar.

Det är din lokala IP du ska använda. För att den försöker hitta en adress som inte finns tillgänglig på datorn, ett annat sätt att lösa det på är att inte skriva in någon IP-adress, för då startas servern på alla dina nätverksanslutningar.

Är det den jag får från visaminip.se eller ipconfig i cmd?

Men då skulle väll inte mina vänner kunna ansluta till mig?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...