Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Gratis webbhotell?


yaz

Rekommendera Poster

Letar ständigt efter ett gratis webbhotell som stödjer cgi och dessutom inte är reklamfinansierad. Inte mycket begärt, men ändå ovanligt.

 

Vet att det inte finns mycket att hitta men jag tänkte att jag måste fråga här på forumet...

 

ha det bra!

 

//jojje

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket begärt?

 

Föreställ dig själv i sitsen som webhotellägare..

Du köper servrar.

Du köper hårddiskar.

Du köper internetlina och betalar tusentals kronor varje månad.

Du anställer folk som ansvarar för att allt funkar.

 

När du har gjort detta har du ganska stora utgifter. Om du anser att man sedan bör skänka bort sin kapacitet, så är det helt ok med mig, då kan du ju starta verksamhet själv och göra en otrolig förlustaffär. Du ska vara sabla glad för de gratishotell som finns. Oavsett om de är reklamfinansierade och oavsett vilka funktioner de stöder. Vill du ha mer, så får du betala för det eller sätta upp en server själv. Så är det bara.

 

 

 

 

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Letar ständigt efter ett gratis webbhotell som stödjer cgi och dessutom inte är reklamfinansierad. Inte mycket begärt, men ändå ovanligt.

 

Jag letar fortfarande efter en opelhandlare med gratisbilar utan reklam på, borde inte vara så mycket begärt? Tänk lite... lägg upp en tusenlapp om året och känn av vad det innebär med bra service, snabb lina, feta tjänster och minimala driftstörningar.

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte så aggressiva Bequerel och Weyland. Nog finns det webhotell som ger dig tillgång till CGI utan att pracka på dig reklam. Bland annat har www.digital-host.net en sådan tjänst.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Bio för tipset.

 

Jag måste även tacka Bequerel och Weyland för deras ytterst upplysande kommentarer. Ni vet verkligen hur man ställer upp och hjälper folk. Man ser ett genomgående tema i era inlägg.

 

Mottot verkar vara: "Tryck ner alla som nämner ordet gratis. Betala för allt! Jag gör ju det!"

 

Och inte nog med detta så är ni (iaf du, weyland) en av veteranerna och de mest aktiva här på forumet. Det är ju ni som för vidare atmosfären här.

 

Och det är inte någon bra sådan, ska ni veta.

 

När jag lade in detta inlägg ville jag inte veta hur en webbhotellägare känner sig. Jag VET att det finns webbhotell som erbjuder just det jag frågade efter, kanske lite mer, kanske lite mindre...men jag tänkte ifall jag missat någon (med stor sannolikhet).

 

Jag kunde lika gärna frågat polarna, men jag tänkte att någon på forumet skulle kunna hjälpa mig. Och vad får jag? En MASSA SKIT!

 

Så därför kände jag mig manad att tacka er för detta. Det var ju så fantastiskt att det måste kommenteras!

 

Än en gång tack till Bio för ett tips på en sajt som jag faktiskt inte hade hittat. =)

 

//Jojje

 

ps. Ditt exempel/jämförelse träffade precis rätt Weyland! Du prickade in både prisnivån och ironin! Utmärkt! Inlägget passar din för övrigt sarkastiska stil. ds

 

 

- Den som inte känner på stängda dörrar kan hållas instängd i ett olåst rum -

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*bugar*

 

Jag bjuder gärna på att du känner dig som en idiot. Det verkar ju som om du just själv bekräftat det.

 

 

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud.. Snacka om att överreagera. Det ligger faktiskt något i det Bequerel och weyland säger. Länken som Bio bifogade bekräftar detta. En halv-ful sida som dessutom är extremt seg att ladda ger inget direkt professionellt intryck. Kanske bättre att betala en slant istället? Men det är ju gratis så vad kan man begära. Eller?

 

 

/kråkan

[inlägget ändrat 2001-08-28 16:27:47 av Herr_Kråka]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veckans suraste inlägg? Vem som helst begriper väl att man inte kan lägga upp en webbtjänst (i det här fallet ett webbhotell) utan att kunna finansiera den. Reklam eller avgifter är de enda två jag känner till.

 

Det enda ställe som dök upp i tråden är inte bara s-e-g-t, varannan tjänst är nere när detta skrivs, länken till "about" ger en 404, liksom den till "services" och ett meddelande daterat 8 augusti(!) berättar om en slowdown som Code Red orsakat.

 

Ett sajt som detta skulle jag inte rekommendera, men det är ju gratis.

 

Att racka ner på de som förklarar varför man inte kan ha en tulipanaros som denna, är oförsvarligt grinigt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Med risk för att komma aningen off topic;

 

Ryanair skull enl. uppgift börja flyga folk gratis till London, och du kan få en mobiltelefon för en krona, så varför skulle du inte kunna få en Opel gratis?

 

Här kan du säkert vinna en! (hehe)

http://www.vinster.nu

 

/ Johan

[inlägget ändrat 2001-08-28 17:30:26 av Nollis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ryanair skulle flyga folk gratis har jag inte hört talas om så det låter jag någon annan kommentera.

Men om du är så dum att du tror att en mobiltelefon kan köpas för 1 spänn så tycker jag synd om dig.

Självklart betalar du den indirekt genom det abbonemang du tvingas binda dig till vid köpet.

 

Kan NÅGON förklara hur de tror att man kan driva ett företag med noll inkomster? I så fall kan säkert samma person förklara hur en evighetsmaskin kan byggas också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Att jag skulle vara dum skulle jag för det första härmed vilja dementera. (Det går bra att be om ursäkt.)

 

För det andra; tror du, min gode herr Aden, att det är OMÖJLIGT att någon skulle vilja sälja en mobiltelefon för 1 krona? (I sådana fall skulle du kunna få köpa min Ericsson, den är inte värd ett öre mer!)

 

På samma sätt skulle jag kunna tänka mig att upplåta serverutrymme på min webserver gratis till någon, av låt oss säga filantropiska skäl. Det skulle alltså kunna vara möjligt att erhålla gratis serverplats.

 

Problemet är givetvis att hitta en gratis opel, flygbiljett, webserver eller vad det nu vara månde. Frågar man på eForum, riskerar man att bli desavoerad av en hel hord av förståsigpåare, som ger sig in i en samhällsekonomisk debatt av grandiosa mått enbart pga. en uppenbart 'slarvig' formulering med en uppenbar ironi, från någon som bara vill ha hjälp...

 

Jag, som är en idealist, vill enbart att alla ska vara glada och lyckliga, och hänvisar därför till min fina site där man kan vinna saker - helt gratis. Detta kan i sig mycket väl vara den bästa lösningen på problemet - hur man får något gratis...

 

Och vad får jag? - otack...

 

(F.ö. finns det ju en hel massa exempel på hur företag drivs med noll kronor i inkomster - det finns ju riskkapitalister...)

 

/ Johan

http://www.vinster.nu

- det är här man kan vinna grejjer...

 

 

[inlägget ändrat 2001-08-28 18:13:34 av Nollis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"F.ö. finns det ju en hel massa exempel på hur företag drivs med noll kronor i inkomster - det finns ju riskkapitalister"

 

.... och du ville ha en ursäkt ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Nu vill jag ju börja med att poängtera att jag inte har någon som helst skolning i ekonomi - men (och nu ä r vi off topic), så är väl ändå inte investeringar i företag något som kan kallas inkomster - om jag förstår din gliring rätt...?

 

Inkomster får du väl från kunder, inte från delägare? Om det säljs en sjuhelvetes massa Framfab-aktier (ex. till riskplacerare), så går väl inte Framfabs vinst upp? (Och jag förutsätter att vinsten bygger på inkomsten i förhållande till utgifterna...)

 

..och, ja, det går fortfarande bra att be om ursäkt... (Har jag fel i ovanstående så är jag möjligen okunnig (vad gäller ekonomi), men dum är jag inte - så det så! ;)

 

/ Johan

 

[inlägget ändrat 2001-08-28 18:28:59 av Nollis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hurvida riskkapital rent tekniskt klassas som inkomster eller ej kan jag inte svara på eftersom jag, liksom du, saknar utbildning i ekonomi. Däremot ser jag mig själv som en person med sunt förnuft.

Att säga att ett man kan "driva" ett företag med enbart riskkapital strider enligt mig mot innan nämnda förnuft.

Detta har väl bevisats om och om igen senaste tiden med alla konkurser som gjorts av företag som försökt.

 

Men det är klart, rent medicinskt så hävdar ju en del att hjärndöda personer som ligger med livsuppehållande system lever så du kanske har rätt trots allt.

 

Men någon ursäkt får du inte ....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yaz

 

Du verkar inte förstå (och dessutom bete dig alldeles för känsligt). Vi är alla medvetna om vilka gratis webhotell som existerar, själv har jag personligen testat ett stort antal.

 

De slutsatser vi har dragit av detta är att jag ärligt talat skulle BEGÄRA pengar för att använda såpass kassa tjänster själv, och jag tvivlade då starkt på att du skulle ha några lägre krav än vad jag har.

 

Därför, slutsatsen blev att betala några kronor för tjänsten. Dessa kommer du tjäna i ren tidsvinst för filöverföringar om du har hyfsad internetlina, och åtminstone i färre frustrationsattacker hursomhelst.

 

Att fråga efter gratis och reklamfri serverplats är en sak, men gratis och reklamfri processorkraft i samma veva(cgi,asp,php osv) är dömt att misslyckas. Du är väl medveten om Brinksters gratistjänst? Annars kan du juh ta en titt på några av Brinksters gratissidor - fler timeouts, avbrott, nertider och omänskliga laddningstider existerar juh knappt. Vem vill ha sin sida där frivilligt liksom?

 

--

 

Kritisera mig om du vill, men jag är fast besluten om att du ska ha en problemfri existens online - och ett gratis webbhotell med scriptstöd har aldrig någonsin kunnat förknippats med detta, ren och skär logik. (Förutom Nollis förslag om vänskapstjänster från en polare med server, men hade du en sådan så visste du nog om det innan?)

 

 

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dessutom yaz

 

Och vad får jag? En MASSA SKIT!

 

Om du klassar en normal tillrättavisning (dessutom med lite sarkasm/ironi och humor i) som SKIT så undrar jag hur du överlever ute i verkligheten?

 

Inte för att vara taskig, men så fort man ifrågasätter vissa människor här på forumet så faller de i bitar, bryter ihop och anser att alla hatar dem. Kan du förklara denna något absurda reaktion? ;)

 

Det är trots allt ett diskussionsforum, inte en gratis supporttjänst med givna frågor och svar.

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan NÅGON förklara hur de tror att man kan driva ett företag med noll inkomster? I så fall kan säkert samma person förklara hur en evighetsmaskin kan byggas också.

 

Det går att driva en del saker ideellt. (exempelvis StorageReview, som ständigt går back). Men att driva ett webhotell gratis är inte riktigt samma sak, eftersom man öppnar sig för i princip oändlig antal användare världen över.

 

Det är här fallet med telefonen för en krona faller, eftersom exemplet tog upp EN specifik telefon som någon äger - inte en viss modellserie som lanserats till hundratusentals kunder för en krona styck ;)

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är trots allt ett diskussionsforum, inte en gratis supporttjänst med givna frågor och svar.

 

Smått otroligt att en sån mening ens ska behöva stavas...

 

 

 

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill lugna ner det hela här...det verkade som om många reagerade på mitt inlägg..."veckans suraste" läste jag bland mycket annat.

 

Jag var inte alls sur när jag skrev det. Däremot tyckte jag att man kunde bemött frågan på ett trevligare sätt. Det var det enda jag reagerade på.

 

Nu har jag i alla fall ordnat detta med webbhotell. Så själva "orsaken" till denna tråd är egentligen ur världen.

 

Det visade sig att många av mina polare har egna webservers som jag kunde få använda (utan reklam...*ler*). Jag frågade runt precis dagen efter =)

 

Däremot visade denna diskussion att det finns delade meningar vad gäller "gratis på nätet". Vissa anser att man ska betala för att få en bra tjänst (och jag håller fullständigt med), medan andra tycker att gratisalternativen är ok.

 

//jojje

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du har rätt Weyland...det var en aning (om inte FÖR) känsligt av mig =)

 

jag håller med om det du säger och tar till mig det. Visserligen har jag inte ändrat inställning till sånt som är gratis (det går inte ihop att driva en sajt som inte ger en spänn i inkomst och dessutom betala för att ha den online).

 

Jag anser inte att alla hatar mig...ska inte vara så paranoid.. ;)

 

Det är trots allt ett diskussionsforum, inte en gratis supporttjänst med givna frågor och svar.

 

En bra synpunkt...men det betyder väl inte att man inte kan ge hjälp? Tror inte du menade det på det viset.

 

Du har rätt om det där med att betala lite för att få en bra tjänst och bespara sig själv en massa möda. Men jag känner mig inte tillräckligt "rik"...inte just nu iaf. =)

 

ha det bra!

 

//jojje

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du har rätt Weyland...det var en aning (om inte FÖR) känsligt av mig =)

 

Lugnt, finns värre folk =)

 

Du har juh nu ordnat en webbplats på det bästa tänkbara sättet iaf, väntjänstvägen - så vi ska väl inte älta det här mer, även om betalt webbhotell inte nödvändigtvis kräver att man är 'rik' ;)

 

 

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...