Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får inte igång webcamen!


mkarlsson

Rekommendera Poster

Hej! Jag är himla tacksam för svar på detta inlägg!

Jag har hållit på jätte länge med att försöka fixa min cam. Min hårddisk gick sönder för drygt ett halv år sen men har för några månader sedan fått tillbaka den ny och fräsch! Men problemet är att jag inte får igång den inbyggda webcamen!

Innan jag fick datorn rensad och allt det så hade jag Cyberlink YouCam (gratis då) men nu när jag laddade ner det igen så fick jag bara använda det gratis i 30 dagar och nu får jag inte igång camen alls!

 

Hade uppskattat hjälp väldigt mycket nu innan jag slänger ut datorn igenom fönstret!

 

Jag har windows 7 en HP dator, mer vet jag inte, är väldigt oteknisk av mig som ni kanske förstår!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det är möjligt att du inte har drivrutinerna för webcamen installerade.

Har du någon skiva med drivrutiner eller också gå in på HP supportsida och hämta hem drivrutiner för just din modell samt ev. programvara.

 

Vad har du för HP dator, modellbeteckning?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

drivrutiner.net

Hej! Jag är himla tacksam för svar på detta inlägg!

Jag har hållit på jätte länge med att försöka fixa min cam. Min hårddisk gick sönder för drygt ett halv år sen men har för några månader sedan fått tillbaka den ny och fräsch! Men problemet är att jag inte får igång den inbyggda webcamen!

Innan jag fick datorn rensad och allt det så hade jag Cyberlink YouCam (gratis då) men nu när jag laddade ner det igen så fick jag bara använda det gratis i 30 dagar och nu får jag inte igång camen alls!

 

Hade uppskattat hjälp väldigt mycket nu innan jag slänger ut datorn igenom fönstret!

 

Jag har windows 7 en HP dator, mer vet jag inte, är väldigt oteknisk av mig som ni kanske förstår!

Det brukar gå att ominstallera det mesta på nutida laptops. Jag citerar HP:s supportsida

Om datorn inte kan starta Windows (skrivbordet öppnas inte) går det eventuellt fortfarande att använda HP Recovery Manager på hårddisken för att återställa datorn till ursprungskonfigurationen. Följ anvisningarna för att starta Recovery Manager under systemstarten:
  1. Tryck på strömbrytaren för att starta datorn och tryck sedan på tangenten f11 när texten för standard-BIOS visas på den svarta skärmen.note.pngOBS:När du trycker på F11 under startprocessen på en dator med en HP-fabriksbild startas systemåterställningen även om meddelandet inte visas.
    • Om HP Recovery Manager kommer åt återställningspartitionen på hårddisken visas en uppmaning om att säkerhetskopiera användarfilerna innan återställningen påbörjas. Följ eventuella anvisningar på skärmen.
    • Om HP Recovery Manager inte kommer åt hårddisken för att åtgärda eventuella systemfel använder du de anpassade återställningsskivor som du har skapat för att återställa hårddisken till ursprungligt tillstånd.
    • Om du inte har skapat några egna återställningsskivor eller om de har skadats kan du beställa återställningsskivor från HP.

Du skall alltså pressa tangent F11 precis när du ser BIOS vid uppstart.

Menar det sitter en logitech webbkamera i din HP. Du skulle även kunna prova med drivrutiner fråm logitechs hemsida på någon av de enklare webbkamerorna här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...