Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra egenskaper på mp3-filer


jeppe_1

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har lagt över en del musik till min mobil men varje låt har en unik artist vilket get väldigt många artister i mobilen. Vad jag ser så är det inte "albumartist" som visas utan egenskapen "Medverkande". På datorn har jag försökt ändra detta genom högerklicka på filerna, valt "egenskaper", "information" och sedan ändrat både "albumartist" och "medverkande" ("albumartist" var tom innan) men när jag trycker på "Verkställ" eller "OK" så ändras dem inte. Nån som vet vad det kan bero på?

 

Mvh Jesper

post-50353-0-12606800-1316354677_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar att du kikar på ett program som är ämnat för detta ändamål som ex. Tag & Rename som jag tycker är mycket bra.

 

Tack, programet fungerar hur bra som helst! Vet du ifall det finns nåt knep för att lät redigera låttiteln och inte filens namn. Jag har vissa filer som inte har någon låttitel. Går det att på något smidigt sätt kopiera filnamnet till låttiteln på flera låtar samtidigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, programet fungerar hur bra som helst! Vet du ifall det finns nåt knep för att lät redigera låttiteln och inte filens namn. Jag har vissa filer som inte har någon låttitel. Går det att på något smidigt sätt kopiera filnamnet till låttiteln på flera låtar samtidigt?

Ja, det är ju en av många funktioner som programmet medger.

post-52940-0-23727600-1316376254_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är ju en av många funktioner som programmet medger.

 

Nice! Hittade det efter jag skrev inlägget. Ett stort tack ska du ha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland får man ta detta i flera steg, ex. där filnamn är titel och alla taggar saknas. Då får man hämta Titel från fil, lägga till Album på alla och sedan döpa om fil efter album - titel.

(Om man nu vill ha filerna så..)

 

Förhandsgranskningen är bra då man ofta glömmer hur man gjorde förra gången.

 

Tack för poäng!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...