Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vart kan mailen ligga i Thunderbird


Ibasto

Rekommendera Poster

Jag har haft en xp burk tidigare och har nu köpt mig en ny med w7.

Den gamla hårddisken sitter i den nya burken som slav så jag har varit extremt dålig med backuper . Trodde inte det skulle behövas.

 

Har installerat thunderbird och hade tänkt att bara flytta mappen profiles.

( jag vet att jag borde ha kört mozbackup, och skulle det knipa är det kanske inte för sent bara bökigt )

 

Vad jag förstår så ska alla mail ligga i mappen profiles i F:\Documents and Settings\xxx\Local Settings\Application Data\Thunderbird.

 

Det är bara det att den mappen är på knappt 5 Mb och är senast uppdaterad 2009 nån gång.

Kan mailen styras om att lagras nån annan stans?

 

Jag har kört TB sen ver 0.3 och har överlevt ett par flyttar mellan datorer tidigare

 

/Ibasto

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Kolla sökvägen för lokal katalog:

Verktyg > Kontoinställningar > Lokala mappar => så ser du sökvägen till dina mail

På min har jag ändrat från standardsökvägen till en annan disk än där programmet är installerat.

 

Mvh

 

post-73434-0-00157900-1316293300_thumb.png

 

[Edit] Och så kan du kolla i Guiden längst upp i detta Epost forum http://eforum.idg.se...skopiera-epost/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft en xp burk tidigare och har nu köpt mig en ny med w7.

Den gamla hårddisken sitter i den nya burken som slav så jag har varit extremt dålig med backuper . Trodde inte det skulle behövas.

 

Har installerat thunderbird och hade tänkt att bara flytta mappen profiles.

( jag vet att jag borde ha kört mozbackup, och skulle det knipa är det kanske inte för sent bara bökigt )

 

Vad jag förstår så ska alla mail ligga i mappen profiles i F:\Documents and Settings\xxx\Local Settings\Application Data\Thunderbird.

 

Det är bara det att den mappen är på knappt 5 Mb och är senast uppdaterad 2009 nån gång.

Kan mailen styras om att lagras nån annan stans?

 

Jag har kört TB sen ver 0.3 och har överlevt ett par flyttar mellan datorer tidigare

 

/Ibasto

Mozilla anger C:\Documents and Settings\<Windows user name>\Application Data\Thunderbird\Profiles\<Profile name>, dvs inte "Local Settings".

http://kb.mozillazine.org/Profile_folder_-_Thunderbird#Windows_2000_and_XP

 

Om det inte hjälper så sök i den gamla hårddisken efter en mapp som heter "Local folders", "Inbox" (utan ") eller något annat mapp-namn du hade i Thunderbird.

 

Hårddiskar kan gå sönder när som helst så backuper är viktiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hårddiskar kan gå sönder när som helst så backuper är viktiga.

 

 

Jaja jag vet, predikar det för alla andra men är dålig på det själv.

 

Sökningen hjälpte mig. Borde ha tänkt på det sjäv.

 

Tack för enstående hjälp som vanligt.

Otroligt att du står ut med oss klantar :-)

 

/Ibasto

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels tycker jag inte att vare sig du eller andra är några klantar och dels så är det ju roligt när det ordnar upp sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...