Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återbetalning android market


Mikael63

Rekommendera Poster

Köpte en app. Testade den och den funkade inte som önskat.

Klickade i mobilen på Återköp. Texten ändrades till Avinstallera vilket jag också gjorde.

Google skriver:

Återbetalningspolicy

När du köper en app från Android Market har du 15 minuter från hämtningstillfället på dig att returnera den mot full återbetalning. Du kan endast returnera en app en gång. Om du köper samma app igen går det inte att returnera den en andra gång.

Så här returnerar du en app:

Öppna sidan Mina appar i Android Market på din telefon och välj den app som du vill returnera.

Knappen Avinstallera och återbetala visas vid de appar som kan returneras. Efter 15 minuter går det inte längre att ångra köpet.

Om du trycker på knappen Avinstallera efter 15 minuter tas appen endast bort från enheten. Läs mer om att avinstallera köpta appar.

Mitt kvitto från utveckaren av appen ser ut så här:

Tack för att du handlade från EuroSmartz Ltd på Android Market. Vi tar snart betalt för din beställning. Appar returneras med full återbetalning inom 15 minuter efter köpet. ...

...

Din beställning har annullerats

Få aktuell information om beställning #03885019....

 

Annulerats. Det tolkar jag som att köpet hävts. Eller?

 

Mitt kontoutdrag visar att pengar dragits.

Hur länge kan det dröja innan pengar sätts tillbaks?

 

Det handlar ju bara om 32 kr så det är inte beloppet i sig jag är "orolig" över men jag vill kunna ta bort knytningen till mitt kort från Google Checkout.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade hem Need for speed shift anpassat för Andriod från Market. Betalade och laddade hem en ytterst liten fil som startade själva installationen. 96 mb skulle hämtas och det tog sin tid av någon anledning och återköpskvarten gick och sen kraschar programmet och går inte igång. Avinstallerat och börjat om ett antal gånger men icke! När jag startar så kommer EA-loggan fram och checking for updates och sen är skärmen svart i 10 sek för att återgå till startskärmen i telefonen.

 

En 50-lapp betalade jag tror jag och det är en månad sedan. Så jag är nu luspank och skyller på NFS! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur länge kan det dröja innan pengar sätts tillbaks?

 

Det vara några år sedan jag var i situationen att ett företag skulle sätta IN pengar på mitt visa-kort, men då tog det 2-3 dagar. En insättning är egentligen en betalning med negativt belopp, som jag förstått det... Varför det tar sån tid, vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga pengar än.

Kontaktade EuroSmartz Ltd. Lördag eftermiddag.

Rasslade till i mailkorgen och nu ser det ut som pengarna är på väg.

 

Kanske dåliga rutiner hos EuroSmartz Ltd men attan vilken alert support :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...