Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

processorerna skenar ibland


karlivar

Rekommendera Poster

Lyssnar ofta på musik i Windows Med Player, radio-stationer

På sista tiden har i allt högre grad sprakande störningar i högtalarna börjat komma intermittent. Forskning i aktivitetshanterarens prestandaflik visar att processorerna går i taket och hackar upp o ned. Processfliken visar att windows värdprocesser plötsligt (3-4 stycken) börjar visa höga värden. Jag har även märkt att internet explorer fastnar ibland och inte reagerar på kommandon, och att datorn ibland verkar orimligt seg. Har troligen samma orsak som ljudproblemet.

Vad göra?

Jag fattar nada? Inga tecken på ohyra i datorn finns

post-69158-0-48397900-1315943585_thumb.jpg

post-69158-0-56848900-1315943629_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

processorerna går i taket och hackar upp o ned. Processfliken visar att windows värdprocesser plötsligt (3-4 stycken) börjar visa höga värden. Jag har även märkt att internet explorer fastnar ibland och inte reagerar på kommandon, och att datorn ibland verkar orimligt seg. Har troligen samma orsak som ljudproblemet.

Vad göra?

Jag fattar nada? Inga tecken på ohyra i datorn finns

Tror att jag löst problemet själv. Har tidigare avinstallerat med revoUninstaller som visserligen ser ut att rensa fint, men tydligen ibland för bra.

Metod: Återställning till tidigare punkt. Därefter

återinstallerade jag alla program och lät windows egen avinstallerare ta hand om jobbet. Datorn i skick som ny :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att jag löst problemet själv. Har tidigare avinstallerat med revoUninstaller som visserligen ser ut att rensa fint, men tydligen ibland för bra.

Metod: Återställning till tidigare punkt. Därefter

återinstallerade jag alla program och lät windows egen avinstallerare ta hand om jobbet. Datorn i skick som ny :)

Jag är själv ingen större fan av RevoUninstaller efter att ha testat detta program ett par gånger och båda gångerna har den ställt med trubbel vid den mer aggressiva borttagningen.

Speciellt när jag har vissa program installerade på en annan disk än standard C:\Program Files

 

Kör man Revo uninstall i "normalt läge" så använder den visst bara den vanliga Windows avinstallerararen - tror jag - och då är det väl ingen större vits?

 

Kul att du fick till det.:thumbsup:

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kör man Revo uninstall i "normalt läge" så använder den visst bara den vanliga Windows avinstallerararen - tror jag - och då är det väl ingen större vits?

 

Kul att du fick till det.:thumbsup:

Mvh

Ja i Läge "safe" är det kanske varsam avinstallation.

Helt säkert kör Revo (i moderate läge)ett varv till och man kan välja att rensa bort en massa kvarliggande skräp efter avinstallerade program. Tyvärr tycks det rensas för mycket ibland. Men jag tror att om man ser till att ha en bra återställningspunkt att återvända till, så bör vi våga att använda programmet. Det tycks ju fungera att då återinstallera ett bortrensat prog. och avinstallera sen med windows eget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...