Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Evo 3D-fråga


Anjuna Moon

Rekommendera Poster

Sitter och fascineras över min nya jobblur, HTC Evo 3D och dess 3D-kamera. Kul sak även om det är en form av skiktat 3D förstås. Min undran är vad man egentligen kan göra med dessa foton. Jag vet att de sparas som dubbletter på kameran, och man på en dataskärm aldrig kan uppleva den "3D"-effekt som HTC:n ger. Skulle kunna slänga upp bilderna en kväll på TV:n också (men vem fan vill köpa till 3D-glasögon från Sony för en tusenlapp styck). Så vad ska man egentligen med detta till annat än att flasha med i sin telefon? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad ska man egentligen med detta till annat än att flasha med i sin telefon? =)

Kanske ingenting.

Förmodligen finns det lika många 3D filformat som det finns olika sätt spara

ljud

bilder

film

Och när det gäller TV-apparaters förmåga spela upp film från t.ex. ett USB-minne

så har den förmågan ju berott på vilka film filformat på USB-minnet TVn stött.

 

Själv har hag sett 3 olika 3D-film tekniker

Filmen Avatar på bio, en fantastisk upplevelse

3D datorspel på Inet i Sisjön men nVidia(?)-glasögon, OK

3D TV (Andersson?) på NetOnNet på Ringön, obehagligt, illamående redan efter någon minut

det här sista bekräftat av en arbetskollega som också sett 3D TV i nån affär och direkt börjat känna sig illamående.

och

Filmen Harry Potter och Dödsrelikerna på bio, 3D ja, men inte i närheten av Avatar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag känner igen känslan du beskriver från 3D-TV =) Vi har en Sony 3D-tv hemma, men jag har inte brytt mig om att skaffa glasögon till den (dyra är de dessutom) för jag ser inte poängen med att sitta framför tv:n och kräkas =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...