Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Hjälp för bilagor"...?


Jodie

Rekommendera Poster

Hmm, den där ikonen och texten "Hjälp för bilagor" ca halvvägs ner på min skärmdump, är det inte tänkt att den ska vara klickbar och länka till information? :unsure:

 

Det skulle iallafall jag ha önskat när jag sökte efter information om hur stora (i pixlar) bilder som får laddas upp.

post-23286-0-84935900-1315428304_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det finns någon pixelgräns men som står är maxstorleken 2 MB. (antar att de menar MB och inte Mb). På 2 MB kan det rymmas ganska många pixlar...

 

Vilken version av IE använder du? För mig, med FireFox (och även i IE) är den texten klickbar och leder mig till

http://eforum.idg.se...=usercp&hl=true

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog tänkt att just texten "Hjälp för bilagor", ska referera till den klickbara länken som finns precis under, som går till den länk som Monshi visar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det finns någon pixelgräns men som står är maxstorleken 2 MB. (antar att de menar MB och inte Mb). På 2 MB kan det rymmas ganska många pixlar...

 

Vilken version av IE använder du? För mig, med FireFox (och även i IE) är den texten klickbar och leder mig till

http://eforum.idg.se...=usercp&hl=true

 

Jag använder IE8.

 

Det är nog tänkt att just texten "Hjälp för bilagor", ska referera till den klickbara länken som finns precis under, som går till den länk som Monshi visar.

 

Jodå, den finstilta röda texten under det jag åsyftade leder dit Monshi visade. Men jag önskar att "Hjälp för bilagor" skulle leda till lättåtkomlig information om vilka filtyper och hur stora bilder som får laddas upp. Sådan information finns på alla andra forum jag använder, och om det skulle vara så att Eforum inte har sådana begränsningar tycker jag att DET borde framgå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, Jodie, ja, där har du rätt.

 

Det borde finnas en länk hit

//eforum.idg.se/index.php?app=core&module=help&do=01&HID=8

där det finns lite mer information.

Som sagt, storlek på bild finns det ingen begränsning på. Dock max 2 MB filstorlek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är standard i forum-programmet. Det ser annorlunda ut i den senaste versionen så knappast vettigt att PC för Alla försöker göra någon speciallösning i denna gamla version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det också standard att det ska vara dubbelspråkigt av det mesta?

 

//eforum.idg.se/index.php?app=core&module=help

 

Förutom detta, så är det ju fortfarande en hel del som inte är översatt ännu.

Den listan betas ju inte av speciellt fort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med Laso.

 

I hjälpen är iofs mycket översatt men det är svårt att finna då all engelskspråkig hjälp ligger kvar.

Det är så mycket engelska kvar att det inte är någon poäng med att påpeka var den finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Off-topic:

 

Standard är förstås att allt är på endast engelska. Så fort översättningen av alla de engelska hjälptexterna var klar efter övergången till IP Board fanns endast de svenska texterna, men av någon anledning dök de engelska texterna upp igen i samband med uppgraderingen till ny version av IP Board förra hösten (?).

 

I hjälpen är iofs mycket översatt
Så vitt jag vet ska alla engelska hjälptexter finnas på svenska. Vad har du sett som inte är översatt?

 

De svenska hjälptexterna innehåller ofta mer information än de engelska, t ex en lista med alla filändelser som accepteras vid uppladdning (för att återknyta till ämnet för denna tråd).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ska erkänna att jag bara skummat hjälpen och noterat att en del rubriker är dubblerade på svenska och engelska och en del är unika för endera språket. Tycker det är olyckligt att den engelska hjälpen finns kvar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en svensk motsvarighet för samtliga engelska rubriker i hjälpen, sedan finns det två svenska som inte har någon engelsk motsvarighet.

 

Jag hör med Andreas om det är okej att jag tar bort de engelska hjälptexterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte vara något problem, tanken var väl att få allt, eller så mycket som möjligt översatt, när vi bytte plattform, och för många som kanske inte kan så mycket engelska, kan det lätt se rörigt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...