Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Boot manager?


Eminos

Rekommendera Poster

Jag kollade lite på screenshotsen, coh blev inte direkt kär i vad jag såg, finns det inget snyggare...

 

...jag glömde kanske säga att jag INTE behöver massa funktioner som Partitionering osv...det ska bara va snyggt och boota up det jag väljer...

 

/Eminos

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt = långsamt

 

Om du kör tex Bootmagic så startar han ju upp massa skit så det blir ju nästan som att boota ett litet system bara för boot managern.

 

Ta en titt på denna, snabb smidig och klarar alla system som finns för PC:

http://www.masterbooter.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta en titt på denna, snabb smidig och klarar alla system som finns för PC:

http://www.masterbooter.com

 

Mmm, kultig dos look och faktiskt några finesser oxå ;) Kanske jag testar. Annars är jag rätt nöjd med att boota såväl Win2k, XP Pro och Mandrake Linux med Win2k:s egen bootloader - fungerar faktiskt utmärkt. Hur man får in Linux står beskrivet i flera olika trådar här på eforum...

 

 

 

 

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, jag tycker ju inte att MasterBooter såg nåt snyggare ut, men den är nog mer det du vill ha.

 

Jag kör System Commander nu och tycker det funkar bra, kör en gammal version som kanske inte kräver lika mycket.

 

Jag har win98, Me, 2000, Dos622 installerat och jag tycker den fungerar perfekt och mig vetligt så ska den inte ta nåra resurser, den kaster ju bara in boot informationen på det operativ jag väljer att starta...

 

Men allt är en smaksak och jag antar att MasterBooter är lite billigare?!

 

/Helge

 

[inlägget ändrat 2001-08-27 23:15:40 av Helge]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vilka screenshots ni tittar på, de som finns på sajten är för konfigurationen, ser inte riktigt ut så när du bootar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...