Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Cinnamon

Grafikdrivrutin

Rekommendera Poster

Köpte en HP stationär dator med Windows 7, 64-bit för lite över ett år sedan och nu sen ungefär en vecka tillbaka så blir skärmen helsvart emellanåt, men går igång igen så gott som på en gång och då kommer en ruta upp där detta står: Grafikdrivrutinen NVIDIA Windows Kernel Mode Driver Version 259.36 slutade svara och har återställts.

Vad kan detta bero på, någon som vet? Vad kan man göra åt det?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

troligtvis att drivrutinerna stötte på något fel. Kan vara så att du behöver uppdatera dina drivrutiner. Har för mig Hp ska ha någon hjälp panel där du kan lätt klicka på en knapp för att söka uppgraderingar för grafikkortet.

 

 

 

 

Eller så högerklickar du på skrivbordet, går in på skärmupplösningar, sen Avancerade inställningar.

 

 

 

 

Nvidia kort är jag lite osäker på vad som fungerar men du kan testa 2 saker.

 

 

 

 

under Bildskärmskort klicka på Egenskaper, sen gå in på Drivrutiner och klicka på uppdatera drivrutin..

 

Ifall det inge fungerar så stänger du ner den senaste fönstret och går in på nvidias flik och sedan öppnar nvidias kontroll panel och söker efter uppdatering där.

 

 

 

 

Ifall inget av detta fungerar så får du söka efter rätt drivrutiner på nätet och ladda ner manuelt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte en HP stationär dator med Windows 7, 64-bit för lite över ett år sedan och nu sen ungefär en vecka tillbaka så blir skärmen helsvart emellanåt, men går igång igen så gott som på en gång och då kommer en ruta upp där detta står: Grafikdrivrutinen NVIDIA Windows Kernel Mode Driver Version 259.36 slutade svara och har återställts.

Vad kan detta bero på, någon som vet? Vad kan man göra åt det?

En tänkbar förklaring skulle kunna vara skadade sektorer på hårddisken.

Kolla hårddisken med hjälp av program från hårddisktillverkaren.

http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

troligtvis att drivrutinerna stötte på något fel. Kan vara så att du behöver uppdatera dina drivrutiner. Har för mig Hp ska ha någon hjälp panel där du kan lätt klicka på en knapp för att söka uppgraderingar för grafikkortet.

 

 

 

 

Eller så högerklickar du på skrivbordet, går in på skärmupplösningar, sen Avancerade inställningar.

 

 

 

 

Nvidia kort är jag lite osäker på vad som fungerar men du kan testa 2 saker.

 

 

 

 

under Bildskärmskort klicka på Egenskaper, sen gå in på Drivrutiner och klicka på uppdatera drivrutin..

 

Ifall det inge fungerar så stänger du ner den senaste fönstret och går in på nvidias flik och sedan öppnar nvidias kontroll panel och söker efter uppdatering där.

 

 

 

 

Ifall inget av detta fungerar så får du söka efter rätt drivrutiner på nätet och ladda ner manuelt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tack för tipset, ha kollat och jag har senaste drivrutinen i burken visade det sig, men jag är tacksam för tipset för jag kan ha användning för det vid annat tillfälle.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack, ska spara länken, var in och kollade men jag har ingen aning om vilka av dessa jag skall ladda ner och köra.

Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Hantera), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren.

 

Tack för tipset, toppen, ska kolla vad jag har :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Köpte en HP stationär dator med Windows 7, 64-bit för lite över ett år sedan och nu sen ungefär en vecka tillbaka så blir skärmen helsvart emellanåt, men går igång igen så gott som på en gång och då kommer en ruta upp där detta står: Grafikdrivrutinen NVIDIA Windows Kernel Mode Driver Version 259.36 slutade svara och har återställts.

Vad kan detta bero på, någon som vet? Vad kan man göra åt det?

 

Tack alla, har gjort alla era tips. Drivrutinerna uppdaterade och ok, sektionerna ok och felet är fortfarande kvar, suck....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...