Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Batteri anslutet men laddas inte


kjbe

Rekommendera Poster

När min Acer Aspire 3810T TimeLine (ca 2 år gammal) var igång med att spela upp musik via trådlös överföring till TV:ns högtalare drog jag ut strömkontakten. Datorn "dog" och efter det kan jag inte starta enbart på batteri. När strömmen är ansluten så startar PC:n och ikonen för strömförsörjningen nere till höger säge "37 % kvar Anslutet men laddar ej".

 

Har tagit bort batteriet och startat utan batteri och satt i batteriet igen men samma problem kvarstår, anslutet men laddar ej.

Första dagen var det 41% kvar, undrar varför den laddar ur när mn endast kan starta datorn med elsladden i.

 

Kör Win7 (uppgraderad från Vista för ca 1 år sedan)

 

Någon som har någon idé om vad som är fel och hur man skall åtgärda problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som att antingen batteriet är kasst eller där är något glapp mellan batteriet och datorn iom att den fungerar med strömsladden så kan det nog inte vara mycket annat.. om du har ett extra batteri så testa sätt i det och ladda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget glapp mellan batteriet och datorn så det är nog batteriet som är slut. Datorn är ju drygt 2 år. Vad jag förstår efter lite sökande på nätet så minskas batteriets livslängd med temperaturen. Rekommendationen är att man skall ta bort batteriet när man använder strömadaptern. Då stiger nämligen batteritemperaturen till ca 45 grader. Detta enligt Batteriexperten

 

http://www.batteriexperten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=Webbsida&ID=122

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

drivrutiner.net

Garantin på dessa batterier är endast 1/2 år i dagsläget så det är med stor sannolikhet dags att köpa ett nytt batteri. Var försiktig när du drar ur strömsladden ur acers datorer för den kontakten är känslig. Har sett många av dessa strömkontakter gå sönder.

Batterier kan vara dyra till dessa laptops idag. Du hittar lite av vad du letar efter på drivrutiner.net

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...