Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

moderkort med intregerad grafikkort


yaoodo

Rekommendera Poster

hejsan! jag har en moderkort från asus:http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM2Plus/M4A785M/ med intregerad HD4200, jag undrar om behöver göra något med hd4200 först innan jag sätter in min nya GTX560? och ajg har en phenom fx 5000 som är OC till 3.0 ghz, undrar om det stödjer det?

Jaa jag vet att det e gammal moderkort o kärna, men ska fixa det när jag har råd haha byter en i taget!

 

 

 

 

 

 

Tack för svaret!! ~~

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte behöva göra någonting. När du har installerat grafikkortet ska moderkortet känna av det och använda sig av det nya kortet.

 

Skulle du mot förmodan få problem går du in i Bios och inaktiverar den integrerade grafiken. Hur du gör får du se i manualen. Vet inte hur det fungerar för ditt moderkort.

 

Däremot verkar det som moderkortet endast har stöd för DX 10.1.

GTX 560 har stöd för DX 11. Det har i för sig ingen betydelse. Kortet ska fungera med ditt moderkort ändå. I spel t.ex. kan du däremot inte använda dig av DX 11, om det stämmer.

 

En sak att tänka på. För GTX 560 rekommenderas ett nätaggregat på minst 450W.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte behöva göra någonting. När du har installerat grafikkortet ska moderkortet känna av det och använda sig av det nya kortet.

 

Skulle du mot förmodan få problem går du in i Bios och inaktiverar den integrerade grafiken. Hur du gör får du se i manualen. Vet inte hur det fungerar för ditt moderkort.

 

Däremot verkar det som moderkortet endast har stöd för DX 10.1.

GTX 560 har stöd för DX 11. Det har i för sig ingen betydelse. Kortet ska fungera med ditt moderkort ändå. I spel t.ex. kan du däremot inte använda dig av DX 11, om det stämmer.

 

En sak att tänka på. För GTX 560 rekommenderas ett nätaggregat på minst 450W.

 

okay :D men det e väl okej med min Cpu(oc 3ghz)? lr måste jag ha högre frekvens?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okay :D men det e väl okej med min Cpu(oc 3ghz)? lr måste jag ha högre frekvens?

Processorn är inget problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...