Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rimlig lön för Lotus Notes utvecklare?


Java Newbie

Rekommendera Poster

Jag har arbetat två år som Java-utvecklare och senaste fyra åren som Lotus Notes-utvecklare, avancerade webbapplikationer med utveckling i Java, LotusScript, @Formula, Former, XPages m m och många verktyg som Domino-plattformen erbjuder. Jag funderar på att byta jobb och är i Stockholmsregionen. Jag är ganska duktig i mitt område... skulle kalla mig kanske "Advance level" men inte "Expert level".

 

Var ligger lönen på en Lotus Notes-utvecklare med några års erfarenhet i Stockholm? Hur mycket är rimlig att begära i lön? Jag hör allt från 25000 till 40000 per månad.

 

Tackar för era synpunkter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har arbetat två år som Java-utvecklare och senaste fyra åren som Lotus Notes-utvecklare, avancerade webbapplikationer med utveckling i Java, LotusScript, @Formula, Former, XPages m m och många verktyg som Domino-plattformen erbjuder. Jag funderar på att byta jobb och är i Stockholmsregionen. Jag är ganska duktig i mitt område... skulle kalla mig kanske "Advance level" men inte "Expert level".

 

Var ligger lönen på en Lotus Notes-utvecklare med några års erfarenhet i Stockholm? Hur mycket är rimlig att begära i lön? Jag hör allt från 25000 till 40000 per månad.

 

Tackar för era synpunkter

 

 

För nybörjare skulle jag tippa på 29000 till 32000. För Notesutvecklare med några års erfarenhet minst 33000. Allt mellan 33000 och 37000 om man har erfarenhet +2 år. På vår firma känner jag ingen som tjänar mindre än 35000 med två år erfarenhet. Om man är seniorutvecklare så är det 38000 och uppåt. Men det beror på var i landet. Generellt ska man lägga till +2000 kr om man är i Stockholms län.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...