Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kundnummer ger adressuppgifter?


10CG10

Rekommendera Poster

Jag har gjort ett dokument i excel 2007 där jag vill att man skall kunna fylla i ett kundnummer i en cell och då automatiskt få adressuppgifter inskrivna i fyra andra celler. Hur gör man detta?

 

Jag har en första flik som innehåller en cell för kundnummer. Sedan har jag fyra celler till där jag vill att Kundnamn, Adress, postnummer och ort fylls i automatiskt beroende på vilket kundnummer man fyller i.

 

Jag har en flik till som innehåller en lista med dessa uppgifter fördelade på fem kolumner: kundnummer, namn, adress, postnummer och ort.

 

Kan man göra detta i excel och isåfall - Hur gör jag för att det skall räcka med att skriva in kundnummer för att få resterande uppgifter automatiskt i flik 1???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I A1 skriver användaren in ett exakt kundnummer som unikt identifierar en post i en tabell på Blad2!A1:D100.

 

Kundnummer återfinns i A-kolumnen i denna tabell.

=LETARAD(a1;blad2!$A$1:$D$100;2;FALSKT)

för att hämta värdet i kolumn två på funna raden.

 

Alternativt kan du använda paret PASSA-INDEX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...