Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox mixas med andra program


joad

Rekommendera Poster

Hej. Kan någon hjälpa mig med detta? Sedan jag uppgraderade från Firefox 3.6x till Firefox 4 (är nu uppe på v.6.0) så har ett konstigt fenomen uppträtt. Ofta när jag tabbar till andra fönster hänger delar av Firefox grafiska utseende med. Jag kan bara som ett exempel få MS Wordpad, med Firefox menyer och den blåa listen längst upp, även om det egentligen bara är Wordpad som är aktivt. Ibland mitt i användandet av andra program kan jag plötsligt se Firefox istället. Det är alltså inte Firefox som aktiveras, utan bara en "spökbild" av programmet som egentligen ligger i bakgrunden. För att återgå till exemplet med Wordpad: Om jag sitter och skriver en lång text (osannolikt) i Wordpad, kan jag plötsligt istället för min text se Firefox. Fortsätter jag skriva hamnar varje ny bokstav jag knackar in "ovanpå" Firefox. Drar jag på måfå runt och gör en markering så dyker delar av min text upp markerad, smack ovanpå Firefox. Tabbar jag över till Firefox och tillbaka till min text så är allt som innan. Inget verkar påverkas, men det kan vara jobbigt om man spelar spel och Firefox-bilden plötsligt lägger sig i vägen. Är inte Firefox igång så kan jag inte provocera fram detta. Jag har uppgraderat mitt XFX Radeon HD 4770 flera gånger och kör för övrigt WinXP Pro. Min dator tuffar och går som förut utan andra problem och även om jag letar virus och spyware regelbundet så brukar jag aldrig hitta något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med att stänga av hårdvaruaccelerationen i Firefox. Det gör du under Alternativ, Avancerad, och där ligger det nog en kryssruta som heter något i stil med Använd hårdvaruacceleration.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, ska genast ändra! Ska försöka komma ihåg att rapportera, men jag misstänker att jag blir så glad om det funkar att jag glömmer det. :)

 

[EDIT] Tack snälla! Flera dagar nu och inga dumma mixningar. Hoppas att det håller i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...