Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kör Tillägg Windows Media Player extension


hank9999

Rekommendera Poster

Hej

När jag besöker Clas Ohlssons hemsida så ploppar denna förfrågan upp var enda gång man byter sida/produkter:

 

"Den här webbsidan vill köra följande tillägg windows media player extension från Microsoft corporation"

 

Kör med IE, någon inställning i den som kan stoppa detta eller är det bara att byta webbläsare till firefox?

Håkan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av okänd anledning så har utvecklarna av siten lagt ett test på om besökaren har Windows Media Player installerat. Dom gör även test på om man har Quicktime, en PDF-plugin och Flash.

 

Exakt varför vet jag inte. Och jag är inte helt säker på om man kan stänga av meddelandet eller ej. Man skulle kanske kunna skicka e-post till Clas och undra varför dom gör så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret misstänkte något åt det hållet och som Du säger märkligt att dom håller på med denna test. Har ställ frågan till Claes O, är nyfiken på vilket svaret blir, om det nu blir något svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar inte heller finnas något självklart sätt att stänga av meddelandet. Man måste nog antagligen tillåta add-on eller under Verktyg, Internet Alternativ, Säkerhet ställa in så att meddelandet inte synns. Men då försvinner nog möjligheten till att tacka ja när man väl vill köra funktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...