Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fil saknas


Clyrholm

Rekommendera Poster

Hej.

Eftersom något hänt med mitt grafikkort så ser jag knappt vad jag skriver.

Det verkar som om det saknas en fil och den skall heta ialmrnt5 enligt felmeddelandet.

Jag har försökt att uppdatera drivrutinerna genom att gå in på Dell's hemsida och hämta men det hjälper inte. Jag har också försökt att ställa tillbaks datorn en vecka men det går inte heller. Nu ger jag snart upp, sliter mitt hår och slänger ut datorn genom fönstret.

Förmodligen kommer jag att få ett svar att jag skall skicka en log och jag har programmet HijackThis men jag kommer inte ihåg hur man gör :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det saknas en fil och den skall heta ialmrnt5 enligt felmeddelandet

Kan bero på att hårddisken en liten skadad sektion på hårddisken.

Kolla hårddisken. Vilket program beror på hårddiskfabrikatet.

http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287

MEN

så ser jag knappt vad jag skriver

sånt kan också bero på ett fel på grafikkortet,

det som talar mot fel på grafikkortet är meddelandet om saknad fil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Eftersom något hänt med mitt grafikkort så ser jag knappt vad jag skriver.

Det verkar som om det saknas en fil och den skall heta ialmrnt5 enligt felmeddelandet.

Jag har försökt att uppdatera drivrutinerna genom att gå in på Dell's hemsida och hämta men det hjälper inte. Jag har också försökt att ställa tillbaks datorn en vecka men det går inte heller. Nu ger jag snart upp, sliter mitt hår och slänger ut datorn genom fönstret.

Förmodligen kommer jag att få ett svar att jag skall skicka en log och jag har programmet HijackThis men jag kommer inte ihåg hur man gör :-(

Vad för drivrutiner har du hämtat på Dells webbplats?

På vilket sätt fungerar inte systemåterställningen, går den inte att köra, ger den felmeddelande eller går den bra men hjälper inte mot drivrutinsproblemet?

Vad är det för Windows och dator som det gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hämtade alla drivrutiner.

Jag gjorde en systemåterställning en vecka tillbaks men då fick jag ett meddelande att det inte gick. Då tänkte jag göra om det men två veckor tillbaks men när jag går in i felsäkert läge och begär en systemåterställning så får jag upp en ruta där det står "systemåterställning kan inte skydda datorn. Starta om datorn och kör systemåterställning igen." vilket alltså inte går :-(

Jag har Windows XP och datorn är en Dell Dimension 3100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl en gammal dator, typ från 2004 eller något sådant?

Det är nog väldigt bra att testa hårddisken.

 

Här finns tips om att hämta drivrutinen direkt från Intel:

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070824125502AAY6TbL

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_vista-hardware/ialmrnt5-display-driver-is-messed-up/62c0c11f-8e08-44cd-9c3b-d1a5c31a248e

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...