Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hårddisk utrymme försvinner, se vad som senast är installerat?


Terrox

Rekommendera Poster

Hej, det att så att idag så försvann plötsligt ca 10 gig från min hårdisk(C:/).

Jag vet inte vad som hände, jag satt och spelade ett spel(APB:R) i ungefär 3-4 h.

Sen krashade spelet och jag fick en popup att det fanns lite minne på hårdisken kvar(~200mb)

utan att jag har installerat något etc. Vad jag vet så ska spelet inte installera och hålla på när man spelar, och det är jag välldigt säker på då den installerar allt nödvändigt innan spelet startas, och då installerade den inget heller.

Jag har testat med att ta bort skuggkopior men inget hände, jag har tömt papperskorgen.

Det enda jag skulle kunna tänka på är fraps(inspelnings programm) då jag höll på att spela in då och då. Men även de skulle vara konstigt då det är inställt att spara på F:/ inte C:/ och de bör inte byta hårdisk pga utrymme då jag hade ca 800 MB kvar på min F hårdisk när jag kollade efter spelet. Annars kanske virus oxå, virussöker min dator medan jag sover och får se resultatet när jag vaknar.

Så min fråga är, är det någon som har nån anledning vad som kan plötsligt ta upp så mycket plats och finns det något sätt att se vad som senast installerades/ändrades etc på en disk?

Tack i förväg.

//Terrox

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det att så att idag så försvann plötsligt ca 10 gig från min hårdisk(C:/).

Du menar ledigt hårddiskutrymme minskade med c:a 10GB, inte att du förlorade 10GB data?

 

Hur är det med din temp katalog?

 

Kör diskrensningsverktyget > välj disk > bocka i vad som skall rensas och glöm inte att bocka i Temp katalogen ifall den innehåller mycket data.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min hårddisk gick från ca 10 gb till ca 200 mb i windows fönstret där man ser hårddiskarna. Sen om de bara försvann eller togs upp av något vet jag inte.

Diskrensningen körde jag oxå(allt ibockat), men det var bara ca 170 mb.

Finns ingenting som heter temp men misstänker att du menar "temporary internet files" eller "temporära filer".

Virusökningen hittade en del filer som jag la i karantän.

En annan sak att nämna är att hårdisken nu ligger på 4.16 gb istället, om det var pga virus eller inte har jag ingen aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hade nyligen samma problem med min rätt så nya SSD hårddisk, tappa ca 10gb utan att ha gjort något, och nu 3 dagar senare var dom tillbaka.

 

Jag trodde direkt att det var en massa temporära filer som lagras i windows mappen men ikke, hade kollat igenom varenda mapp på hårddisken som skulle kunnat ta utrymmet och kunde inte hitta något som tog specielt mycket.

 

Detta har hänt mig ett par gånger tidigare men bara på 2-3gb, man börjar ju undra om hårddisken håller på att lägga av ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...