Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Säkerhetskopiering


Brus

Rekommendera Poster

Hej! Jag har en laptop, ACER, med Windows Vista Hope Premium. Försökte idag göra en säkerhetskopiering men fick följande felmeddelande:

"Säkerhetskopieringen slutfördes inte. Ett fel har uppstått. Det går inte att hitta filen. (0x80070002)

 

Någon där ute som vet vad jag ska göra? För jag vet inte så mycket om säkerhetskopiering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En snabb googling på 0x80070002 visar att det är en uppdatering testa att köra windows update och återkom om det inte funkade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har en laptop, ACER, med Windows Vista Hope Premium. Försökte idag göra en säkerhetskopiering men fick följande felmeddelande:

"Säkerhetskopieringen slutfördes inte. Ett fel har uppstått. Det går inte att hitta filen. (0x80070002)

 

Någon där ute som vet vad jag ska göra? För jag vet inte så mycket om säkerhetskopiering.

 

 

Vad jag förstår är det ett standardfel som även existerar i Windows 7 (alla versioner)

 

Gå in på denna sida:

http://blogs.technet...ms-updated.aspx

 

Bläddra ner till: "The system cannot find the file specified. (0x80070002)"

Lösningen kräver att du gör ett par ändringar i Registret.. Så det är viktigt att du sparar en kopia av resp. registernyckel till disk INNAN du utför ändringen (så du kan återställa ev. ändringar från t.ex. felsäkert läge ifall något går fel!)

 

men kort sagt går problemet ut på att Microsoft på något sätt fått in "%UserProfile%" på ett par platser, vilket är totalt korrekt, om det inte vore för att de som kodade säkerhetskopierings programmet fummlade och såg till att den inte begriper

%UserProfile% och därmed inte hittar resp. profil. Man skall helt enkelt ändra %UserProfile% till C:\Users{Korrekt användarnamn] på ett par platser... sedan fungerar backuperna som tänkt igen...

 

Och JA! samma fel finns som sagt i Windows 7.. Så denna lösning gäller även er med samma problem i Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört en uppdatering med Windows Update. Men det blev samma felmeddelande som innan.

Har nu hittat ett annat program att använda för kopiering.

Tack för hjälpen från er båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...