Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Adobe Premiere - "Transition will contain repeated frames"


guran604

Rekommendera Poster

När jag ska göra övergångar mellan klipp i Adobe Premiere Pro dyker meddelandet "Insufficient media. This transition will contain repeated frames" Det när jag exporterar finns övergångarna där men de ser lite ryckiga ut. Hur kommer jag runt detta problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Du har nog inte "handles" så det räcker.

 

Om du trimmar av 15 frames i slutet och i början av nästa videoklipp och lägger in övergången mellan klippen funkar det då?

 

Kolla in detta från Adobe forum.

http://forums.adobe....message/2363171

 

Citat:

 

The full Duration of the Clips is long enough, but your Handles are not. These are "created" when you set the In & Out Points on the Clip.

 

If your Clip has a tiny triangle at the Head, and/or Tail, that means that it has zero Frames as Handles. Reset the In & Out Points to get the Handles.

 

Two easy ways to set the In & Out Points on your Clips are:

 

In the Timeline, zoom in a bit. Click-drag on the Head, and/or Tail of the Clip, watching the Info Panel to make sure that you allow enough Handles for the Duration of the Transitions' settings.

 

These can also be set in the Source Monitor with the In Point bracket and the Out Point bracket.

 

Good luck,

 

Hunt

 

post-73434-0-00804700-1313818282_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret. Jag har fått det att funka ganska bra. Men klippen ska alltså inte ligga helt intill varandra, utan det ska vara lite tomrum mellan dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju inte själv stött på det här problemet.

 

När jag lägger in en övergång, så gör jag det emellan två klipp som ligger mot varandra.

Men det viktiga är att det finns "handles".

Om du gör som det står i citatet ovan och sedan flyttar ihop klippen, därefter lägger in övergången - vad sker då?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte riktigt vad de här "handles" är för något och dess funktion, men det blir bra när jag drar klippen lite från varandra så att trianglarna (som det stod i ditt inlägg) försvann. Därefter tog jag bort tomrummet mellan klippen och la in övergången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...