Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte starta comvig surf connect


Rkm

Rekommendera Poster

Hejsan

 

För ett tag sen så skaffade jag ett mobiltbredband ifrån comviq. Det fungerade jätte bra då men sen när jag skulle tanka på det så kom jag på att jag hellre ville ha ett trådlöst modem.

 

Å då gick jag till affären för att köpa ett sådant. Men dom hade det inte hemma just då men dom skulle beställa hem det. och då när jag kom hem så avinstallerade jag comviq surf connect programmet för jag antog ju att jag inte behövade det nå mer.

Eftersom jag skulle få hem det trådlösa modemet snart.

 

Men veckorna gick och det kom aldrig hem så då bestämde jag mig för att tanka på mitt mobila bredband igen för att jag skulle ha internet tills det trådlösa modemet kom hem. Jag satte i det mobila bredbandet i datorn för att installera comvig surf connect programmmet igen. Men det gick inte att installera ingen. Då gick jag till affären och där sa dom att jag skulle återställa datorn till nån tidpunkt då jag hade programmet på datorn.

 

Nu har jag gjort det och jag har programmet på datorn ingen. Men det går inte att öppna utan det kommer bara upp ett medelande där det står init fail. Och då är min fråga så klart hur fixar jag detta?

 

Mycket tacksam för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför krånglar du såhär, och vad menar du med "trådlöst modem", det är väl en usb-sticka du använder med simkortet istoppat, för ditt trådlösa mobila bredband, som du fått av Comviq, och det är ju trådlöst.

 

Har du verkligen avinstallerat programvaran på rätt sätt?

Enligt comviq så ska programvaran avinstalleras via kontrollpanelen och Lägg till och ta bort program/Program och funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hänger jag med lite mer,

 

Du är alltså på väg att byta ut ditt mobila bredband från Comviq med simkort, till det nygamla systemet som använder 450 Mhz.

Det som kallades för NMT 450 förr, systemet lades ner för flera år sedan, men tillståndet för detta köptes upp av detta nya Net 1.

Dom ville återinföra denna möjlighet till mycket bra täckning för mobiler, när det lades ner, så var täckningen ca 95% i Sverige.

Det var i princip bara längst upp i lappland och mot norska gränsen som det var dålig täckning.

 

Men ditt lilla problem nu är att du inte kan få igång programvaran för Comviq´s surf connect som behövs för Comviq´s bredband.

Om du har avinstallerat via kontrollpanelen, men kan inte installera korrekt på nytt, så låter det som om den förra avinstallationen kanske inte tog bort allt korrekt.

 

Om du försöker igen att ta bort och sedan installera, men sätt inte i usb-modemet först, kolla om det går på det sättet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om det inte hjälper så försök kontakta Comviqs kundservice för att få reda på hur du installerar deras program på bästa sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har ett Comviq surf modem Programmet i datorn var avinstallerat efter senaste användningen.

.

Testade nu

(programmet ligger i modemet så det måste sitta i)

 

Satte i modemet, kom en ruta nere till höger om att det installerades. men det blev ej klart.

Gick till den här datorn, högerklickade på modemets ikon och där fanns en rad om installation att klicka för att starta Installation.

Installationen startade..

 

Man kan också testa att dubbelklicka på ikonen eller högerklicka öppna/utforska och där finns bl.a en setupikon.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ber om ursäkt för att jag har förklarat lite dåligt. Är inte så bra på att förklar när jag skriver. sad.gif

Laso programmet är ju på stickan och när jag avinstallerade programmet så gick det inte att installera ingen med stickan.

 

Så för att få tillbaka det gjorde

jag en systemåterställning. Och det är efter att jag gjorde den som jag inte får igång comvig surf programmet.

 

utan det kommer bara upp en ruta där det står Init fail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vi tolka det som att du inte har programmet kvar på stickan?

 

I så fall, så kan det nog vara lämpligt att rådfråga Comviq, då programmet troligen måste finnas på usb-stickan för att det ska fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-57552-0-71862900-1313864123_thumb.jpg

 

Man ser om det finns program i stickan genom högermenyn,om man väljer utforska.

 

Testa min metod men av installera först.Överst i högermenyn står"Installera eller kör programmet".Det använder jag.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...