Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Smartphone-nybörjare, råd och tips tack!


Euro

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har efter mycket velande skaffat mig en smartphone men eftersom jag är helt nybörjare så skulle jag behöva lite råd och tips på hur man kan använda den på bästa sätt.

 

Finns det någon bra sida man kan kolla på eller något speciellt ”mobilforum” ni kan rekommendera?

 

Jag har skaffat en Galaxy S II och har abonnemang med surf osv. Har de senaste veckorna bara använt mobilen till att surfa med via WI-FI då jag har varit utomlands men nu är det dags att dra igång den på ”riktigt”. Därför tar jag tacksamt emot tips om hur jag bör göra med tex. följande saker:

 

• Är det något speciellt som ska installeras från början?

• Jag har antagit att jag på något sätt skulle kunna ”synka” mina e-postkonton i mobilen men funkar det bara om man har Gmail?

• Vilka appar kan vara ”nyttiga” att ha?

• Hur väljs uppkopplingen? Väljer den automatisk WI-FI när man tex kommer hem eller surfar man via det mobila nätet då? Kanske någon inställningsgrej?

• Hur hanterar man kontakterna på ett vettigt sätt? Har inte haft någon jättebra ordning i den förra luren och jag ser nu att alla nummer inte följde med så en del ligger väl kvar på gamla lurens minne istället för på SIM-kortet. Går det att hantera/redigera kontakterna i en dator för att sen föra över de till luren?

• Tips på hur kameran används på bästa sätt, tycker inte att det blir så jättebra bilder.

 

Jag trodde att det skulle finnas en inbyggd manual i luren men det var inte mycket info man hittade där men nu har jag hittat den riktiga manualen på nätet och ska försöka plöja igenom den. Men efter som jag, som sagt, är nybörjare på det här med Android mm så tar jag tacksamt emot alla slags tips och råd vad det gäller allt som rör ”smartphonandet” och just min mobilmodell. Även tips på andra bra sidor/forum om just detta ämne går bra också.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser